3607
Sök

Rödljusrace

24 Inlägg
5 februari 2008
Irmscher Vectra skrev:
Kommer det upp en moped i bakre stötfångaren på mig och inte vill ge sig att nosa röv, så tvättar jag rutan. ALLTID effektivt.. tongue Inte så skönt, men då kanske dom lär sig att ge fan i sånt.. Jävla galningar. mad

hahaha måste jag prova, Är sketa skoj att hetsa och leka med små moppe pajkar smile Man borde se hur det brinner i huvudet när dom blir ner spurtade hahah=)

Den går aldrig loss, eller jo det gör den

1 661 Inlägg
5 februari 2008
THEBADGUY skrev:
NiclasT skrev:
Åkte hem från jobbet i Camaron så kom det en lastbil som skulle rejsa och det var ju lite smått kul, haha.

Känner faktiskt en som har blivit dragen av en lastbil, min kompis körde en Peugoet av något slag, stod vi ett rödljus, kom upp en Scania 500 bredvid, Scanian hade övertaget dom första 150 m, sen lyckas min kompis acc i fatt.... big_smile..behöver jag säga att min kompis skämdes?

Låter lite konstigt eller? Finns ingen lastbil av vanlig modell som hinner med min 53hk Alto.

33 Inlägg
5 februari 2008
falloutboy skrev:
Janne skrev:
(EU)Mopeder är roliga och hetsa åxå. Speciellt de med nymonterat trim och "pumpgas"! :-P

förare av EU mopeder (och vanliga mopeder för den delen) kommer jag aldrig förstå mig på. Hade en efter mig med Trans Amen i somras och låg i 50. Killen ska tydligen köra om. Jag ökar lite för han låg så förbannat nära hela tiden men han pressar upp skiten i 70 och kör om ändå. Varför? Han blir ändå omkörd om jag nuddar gaspedalen. Och det gäller majoriteten av alla mopdeister.

Det roligaste i en sådan situation är att ha nån sort av lampa med blåt sken i bilen då. Gärna på kvällen, kul att skrämma dom lite vid dom situationerna big_smile

schtek
478 Inlägg
5 februari 2008
Jag rödljusrejsade från slussen till motorvägen (över danvikstullsbron osv..) med mammas mazda6kombi riktigt bra drag i! med en volvo s60 kolsvart med massa datorer och GPS o skit i, första som slog mig var ju såklart att det var en civvare.. men han gav mig en utmanande blick och vände sin keps bakåt..big_smile Så vi rejsade på i 160 på vägarna där.. sen när han slog på sirenerna så slog jag av och lät han köra vidare..roll Det var tur att han inte tog mig hehe

553 Inlägg
5 februari 2008
Puchis skrev:
falloutboy skrev:
Janne skrev:
(EU)Mopeder är roliga och hetsa åxå. Speciellt de med nymonterat trim och "pumpgas"! :-P

förare av EU mopeder (och vanliga mopeder för den delen) kommer jag aldrig förstå mig på. Hade en efter mig med Trans Amen i somras och låg i 50. Killen ska tydligen köra om. Jag ökar lite för han låg så förbannat nära hela tiden men han pressar upp skiten i 70 och kör om ändå. Varför? Han blir ändå omkörd om jag nuddar gaspedalen. Och det gäller majoriteten av alla mopdeister.

Det roligaste i en sådan situation är att ha nån sort av lampa med blåt sken i bilen då. Gärna på kvällen, kul att skrämma dom lite vid dom situationerna big_smile

Har en blå saftblandare här som går på 12volt smile har även magnet i botten wink

Meister
6 763 Inlägg
5 februari 2008
Hardjim skrev:
THEBADGUY skrev:
NiclasT skrev:
Åkte hem från jobbet i Camaron så kom det en lastbil som skulle rejsa och det var ju lite smått kul, haha.

Känner faktiskt en som har blivit dragen av en lastbil, min kompis körde en Peugoet av något slag, stod vi ett rödljus, kom upp en Scania 500 bredvid, Scanian hade övertaget dom första 150 m, sen lyckas min kompis acc i fatt.... big_smile..behöver jag säga att min kompis skämdes?

Låter lite konstigt eller? Finns ingen lastbil av vanlig modell som hinner med min 53hk Alto.

En trailerdragare utan släp piskar nog den rätt så bra skulle jag tro wink

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
6 februari 2008
lånade farsans Omega V6a häromdan, chippad med ca 200hk, och en volvo t5 -95(cirka, är inte så bra på volvo modeller) kom upp bredvid. Kände direkt att det var kört men jag changsa ändå.... och drog ifrån big_smile är as nöjd big_smile

Stance is romance

1 661 Inlägg
6 februari 2008
camaro67 skrev:
Hardjim skrev:
THEBADGUY skrev:

Det tror inte jag. Skulle vatt ett kul race. En lastbil ska ju va glad om den kommer upp i 50 då jag är uppe i 100. Sen maxar den ju 90 också.

huh?
10 427 Inlägg
9 juni 2008
Nån mer som känner igen sig att man alltid möter (kör i motsatt körfält) en bil som man vill köra rödljusrace mot? roll

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
9 juni 2008
Hardjim skrev:
camaro67 skrev:
Hardjim skrev:

Det tror inte jag. Skulle vatt ett kul race. En lastbil ska ju va glad om den kommer upp i 50 då jag är uppe i 100. Sen maxar den ju 90 också.

Det är SJUKT ös i en trailerdragare. Sen om den är chippad så blir det inte sämre precis. Lyckas man bara växla rätt så kan en trailerdragare dra mycket vid rödljusen.

Allt för den där jävla hatten!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
9 juni 2008
Haft min bil i ca 1 månad och har märkt att rödljusrace är inte så skoj... tongue

Man vill ju trampa fullgas, men då släpper det bara ibak och man slipar ned däcken en liten bit =P

En killkompis kom med sin turbo konverterade 760 (går som en klase bananer men ändå) och min kille som satt bredvid mig sa till kompisen "BÖRNA!!!" och det gör han då det klart. När det blir grönt lappar jag ned gasen rätt skapligt trodde jag (ej fullgas, det är otäckt ;P) och det blev en trevlig slita däck och åka på sidan tur iaf. Ha ha. tongue

Men det dönar ju så gött wink

Ja, småbarn roar sig lätt. He he.

I do it my way

5 198 Inlägg
9 juni 2008
falloutboy skrev:
Janne skrev:

Han är väl som merparten här... jag drog en......

8 883 Inlägg
9 juni 2008
THEBADGUY skrev:
Hardjim skrev:
camaro67 skrev:

Det är SJUKT ös i en trailerdragare. Sen om den är chippad så blir det inte sämre precis. Lyckas man bara växla rätt så kan en trailerdragare dra mycket vid rödljusen.

Ja en Alto på 53hk är ju ingen match för en lastbil med rätt chaufför.
Många nyare småbilar har inte en sportkepps mot en 400+hk lastbil med rätt chaufför bakom spakarna.

Fotograf på tierpidag.se

238 Inlägg
9 juni 2008
Ligger och kör 40-45 mil i kompisens Golf GTI - 07'a, kan hända att jag låg lite över tillåten hastighets gräns wink Hamnar bakom en 740 och i vanlig ordning kör jag om utan att tänka så mycket på det, 10 minuter senare stannar jag för att ta en pisse paus, precis när jag sätter mig i bilen igen dundrar samma 740 förbi. Haha tänker jag, han ska jag köra om igen! Gasar på och hamnar brevid honom vid ett rött ljus, han varvar, jag äter muffins och sen bär det av, eller ja iaf för mig. Det ryker bakom mig, min bakvang sladdar till och fort går det. Senare samma kväll undrar min kompis vad jag gjort med hans vinter däck...

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

Mjölkpulver bonde
19 Inlägg
9 juni 2008
Kom en Golf CL 2:a och hetsade mig som fan när jag hadde V70in. Jag lät han kom upp så han låg breve breve sen gled jag ifrån honom utan att ens bry mig om att växla ner till 4:an.

Volvo V70 R AWD

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 juni 2008
En Mercedes 190 och en 740 GL som låg och stressade varann och började hetsa mig ute på E45. Var bara att lägg ner till trean och ge fullt så var dom borta..
Men han i 740'n blev bra arg. Åkte och pekade finger och grejer... Dålig förlorare? roll
Kan väl inte jag hjälpa att hans bil är seg..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

194 Inlägg
9 juni 2008
Inte ofta man blir utmanad på rödjusrace tycker jag smile
Senast redigerat av trocade (9 juni 2008)

2 283 Inlägg
9 juni 2008
Alltid när man blir utmanad så slläpper de alltid på GULT, så jävla störigt.

R.I.P. Michael Jackson!

ElectroRaggare
885 Inlägg
9 juni 2008
Vi har inga rödljus med dubbla filer i vår stad så det enda man kan göra är att börna lite på folk som slickar en i arslet smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

huh?
10 427 Inlägg
9 juni 2008
Irmscher Vectra skrev:
Men han i 740'n blev bra arg. Åkte och pekade finger och grejer... Dålig förlorare? roll Kan väl inte jag hjälpa att hans bil är seg..

Haha smile Fick han däng av mercan också?

Sök