2560
Sök

Köpråd, 740 glt eller 940 LTT

154 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#1
tjena alla,har planer på att byta bil.
det blir en volvo:)

har tänk på en 740 glt eller än 940 ltt, vad är det bättre alternativet?

1 146 Inlägg
21 mars 2013
#2
940 LTT självklart:)


948 Inlägg
21 mars 2013
#3
940 ltt, lättare att trimma om du skulle vilja det

730 Inlägg
21 mars 2013
#4
940 alla dagar i veckan

huh?
10 427 Inlägg
21 mars 2013
#5
940 är väl det "bättre" alternativet, men själv gillar jag sugis mer och särskilt B234F big_smile
940 GLT finns ju även som årsmodell 1991 & 1992, både B234F (den svagare varianten) och 940 - win win.. eller win lose? wink

Om man ska köra original så skulle jag välja en bil med B234F (16V) framför B230FK tongue


Osponsrad
1 631 Inlägg
21 mars 2013
#6
740glt... tyckte det va roligare utan turbo faktiskt..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

stukförebruk
153 Inlägg
21 mars 2013
#7
740 glt med extraktor, portad & planad topp samt allt viktat o balanserat i motorn så har du en riktgit go maskin !
Går att få ut många pollar till smile


154 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#8
ok, fortsätt gärna säga vad nu tycker. det är roligt att se.
har lite att tänka på
smile

4 637 Inlägg
22 mars 2013
#9
Kantig Volvo från 80-talet med unik design mot en anonym 90-talskloss. Enligt mig är svaret enkelt. wink Därmed inte sagt att jag inte diggar 940.
Senast redigerat av Navkapsel (22 mars 2013)

154 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
#10
nu är det avgjort, volvo 740 GLT smile

278 Inlägg
15 juni 2013
#11
volvo_740b skrev:
nu är det avgjort, volvo 740 GLT smile

Fast de är ju roligare om du köer en ltt, går att åka ifrån många glt om du bara höjer laddet. Men sen kan man ju byta turbo, byta spridare, chippa eller byta sprut osv. Mycket billigare o ha kul med en ltt tycker iaf jag smile

154 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
#12
Thorseeeen skrev:
volvo_740b skrev:
nu är det avgjort, volvo 740 GLT smile

Fast de är ju roligare om du köer en ltt, går att åka ifrån många glt om du bara höjer laddet. Men sen kan man ju byta turbo, byta spridare, chippa eller byta sprut osv. Mycket billigare o ha kul med en ltt tycker iaf jag smile

så sant, håller med men man kan plocka ut häst ur en glt med. men denna glt kom upp till bra pris. dock gubbe körd. så ja får sota ur den lite smile

huh?
10 427 Inlägg
16 juni 2013
#13
Thorseeeen skrev:
volvo_740b skrev:
nu är det avgjort, volvo 740 GLT smile

Fast de är ju roligare om du köer en ltt, går att åka ifrån många glt om du bara höjer laddet. Men sen kan man ju byta turbo, byta spridare, chippa eller byta sprut osv. Mycket billigare o ha kul med en ltt tycker iaf jag smile

Själv lyckades jag köra ifrån en 940 ltt med höjt laddtryck med min "trötta" GLT 16V , tom så illa att personen sökte upp min bil här på garaget och "klagade" haha wink


773 Inlägg
16 juni 2013
#14
Ägde en 740 16v som drog original v40 T4, slår ju 940 trött turbo alla dagar i veckan:)
Sen är det ju bara att byta fronten så blir 740in snyggare än 940in ändå:)


4 637 Inlägg
16 juni 2013
#15
volvo_740b skrev:
tjena alla,har planer på att byta bil.
det blir en volvo:)

har tänk på en 740 glt eller än 940 ltt, vad är det bättre alternativet?

740 är ju snyggast och har charm.

154 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
#16
steifan skrev:
Thorseeeen skrev:
volvo_740b skrev:
nu är det avgjort, volvo 740 GLT smile

Fast de är ju roligare om du köer en ltt, går att åka ifrån många glt om du bara höjer laddet. Men sen kan man ju byta turbo, byta spridare, chippa eller byta sprut osv. Mycket billigare o ha kul med en ltt tycker iaf jag smile

Själv lyckades jag köra ifrån en 940 ltt med höjt laddtryck med min "trötta" GLT 16V , tom så illa att personen sökte upp min bil här på garaget och "klagade" haha wink

vem var det som "klagade" ??
smile


Sök