Hejsan alla!
Nu drar det igång, ett Corvette-bygge utöver det ovanliga.
Bilen är inköppt 2012 slutat på året och parkerades i snön, när den var väl insnöad så sattes alla planer igång i huvudet... Detta skall bli en helt jävla galen gatbil som iaf hänger på det mesta och drar till sig uppmärksamhet.
Jaha tänkte jag då.. Hur skall jag lyckas med det? Okej jag har en Corvette ingen värsting bil snarare en riktig gubb bil
och jag är fan ingen gubbe så detta måste göras något åt kort och bestämt!!
För vad skall den vara för färg? Orange och svart blev valet!
Jag vet att det finns "Extreme insane Corvetten" men färg och allt köptes innan vetenskapen om den fanns så folk får säga vad dom vill men den kommer likna den lite men har ej vart tanken att härma honom men nu är det så och denna corvette får bli mer annorlunda än hans ist...
Floureserande matt orange Plasti dipp och matta racing stripes beställdes, stripen sattes på snabbt som faan och det blev en helt annan bil med bara dom på', men helvete bilen måste kunna gå bra med och det är den dyra delen men visst kontot ränsades och ett ECS SC2000 Kompressor kitt införskaffades från East Coast Supercharging
Nu börjar det roliga! Köpte kompressor kittet av en kille uppåt i landet som haft det till sin Corvette men som behövde sälja det pga renovering hemma så jag lyckades köpa på mig den utav honom. Lika så så måste bilen vara låg... Så PFADT Coilovers införskaffades samt Headers med X-pipe och maffiosa slutsystem!
Så nu har jag kommit så här långt iaf att alla delar har kommit hem bilen är upphissad i garaget och avgassystemet är på monterat lika så Coiloversen
Hela konseptet är att vara med på lite utställningar samt få ett par sponsorer som jag surrat lite med som kanske visar seg emot slutet
Så följ gärna detta projekt och ge mig råd, idéer mmm allt som ni har å säga spottar ni ur er!!
Tack som faan å följ mig så ses vi på vägen i Sommar!