3120
Sök

Turbo och glödningslampa jävlas Ford mondeo TDCI 2002

17 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
Var påväg bort på en 20mils körning, skulle köra om en bil så tryckte på gasen, turbon gick igång 3sec kanske och bara dog av, därefter blev bilen slö och glödningslampan blinkar konstant när bilen är igång. Förutom det går bilen köra precis som vanligt, bara det att lampjäveln blinkar och turbon fungerar inte alls.

SNÄLLA ge mig tips på vad de kan vara och vad jag kan testa göra åt det ? Bilverkstan vill inte ge mig några tips själv utan vill att jag ska komma in och felsöka för 1500kr/h.

Har testat koppla ur batteriet för att nollställa, och försökt trycka på i en lättare uppförsbacke för att trigga igång trycket, ifall det är fel på laddningen. Och nu dagen efter vill bilen inte starta.

Vad mer kan jag kolla efter ? Slangar etc..

17 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
Dåligt med aktivitet här eller ?

17 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
bump

604 Inlägg
24 mars 2013
Läs felkoder.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

1 277 Inlägg
24 mars 2013
Byt turbo. Har liknande fel på företagsbilarna. vw crafter -10. På ett arbetspass kan man få starta om bilen 150-200ggr

6 630 Inlägg
24 mars 2013
kallinarn skrev:
Var påväg bort på en 20mils körning, skulle köra om en bil så tryckte på gasen, turbon gick igång 3sec kanske och bara dog av, därefter blev bilen slö och glödningslampan blinkar konstant när bilen är igång. Förutom det går bilen köra precis som vanligt, bara det att lampjäveln blinkar och turbon fungerar inte alls.

SNÄLLA ge mig tips på vad de kan vara och vad jag kan testa göra åt det ? Bilverkstan vill inte ge mig några tips själv utan vill att jag ska komma in och felsöka för 1500kr/h.

Har testat koppla ur batteriet för att nollställa, och försökt trycka på i en lättare uppförsbacke för att trigga igång trycket, ifall det är fel på laddningen. Och nu dagen efter vill bilen inte starta.

Vad mer kan jag kolla efter ? Slangar etc..

Måste läsa ur felkoder..Bilen har gått i Felsäkert läge.

Troliga fel:

EGR
Turbo
Bränslepump

De/Dem

17 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Okej, antar jag får bogsera bilen till någon verkstad och så få de felsöka den.

17 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
Har varit och felsökt den nu, det jag fått fram är "cylinder #2 knackningsregleringsgräns uppnådd"

450 Inlägg
25 mars 2013
kallinarn skrev:
Dåligt med aktivitet här eller ?

vill man ha folks hjälp här kanske man ska lägga om attityd och invänta folks svar och så får de ta den tid de tar.
kräver du snabba svar vänd dig till verkstad och lämna in bilen.

17 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
Tycker inte jag visade dålig attityd genom att bumpa upp tråden med en fråga.

6 630 Inlägg
25 mars 2013
När böts bränslefiltret senast?

De/Dem

17 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
De vet jag inte, men jag har fått fram felkoden nu iallfall. p2337 är det. Av det jag googlat verkar de mesta ha löst det genom att koda om spridarna. Är de något man kan be en verkstad göra ?

6 630 Inlägg
25 mars 2013
Ja, du kan inte göra det själv.

Är det bara P2337 du har? Inga missljud från svänghjulet? (Låter om du kopplar/Frikopplar)

De/Dem

17 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
Okej, tänkte att man ber dom göra det direkt, många är viktig om att vilja felsöka någon timme så de blir dyrare först.

Hmm det är bara p2337 som kommit upp. Men det är lite intressant att du frågar, för innan något av det där hände så var det missljud då jag tryckte ner kopplingen. Trodde de var urtrampningslagret eller något

6 630 Inlägg
25 mars 2013
Sitter dubbelmassesvänghjul på dessa bilar, Transiten har haft betydligt mer problem med dem men antar att det är "samma" som sitter i Mondeon.

Om du gasar och justerar kopplingen (Ingen växel i) så lär ljudet ändras om ditt svänghjul bråkar.

De/Dem

17 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
ah okey, det ända jag la märke till var att de lär då jag höll på med kopplingen. Men inget jag kan kolla nu då bilen inte ens startar

6 630 Inlägg
25 mars 2013
Startar den inte har du dåligt bränsletryck eller dåliga glödstift..

Kan vara täppt bränslefilter, men svårt att säga. Har inte bil eller diagnosutrustning framför mig.

De/Dem

17 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
Alright, men kan det inte ha med spridarna att göra ? Sett att de mesta med samma felkod löst genom att koda om den.

Tack för snabba svar!

6 630 Inlägg
25 mars 2013
Jo men om filtret inte är bytt på länge så täpps det med tiden och du får för lite bränsle till pumpen och spridarna.

De/Dem

17 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
Ah alright, kan jag kolla det själv på något vis ?

Sök