2239
Sök

Audi S6 -95 symbol (!)

Large Cap
1 816 Inlägg
23 mars 2013
#21
Vet inte om du såg mitt inlägg längre upp, men det är ett rött (!) alltså?

76 Inlägg
23 mars 2013
#22
Gissar instruktonsboken e från USA/Canada så den fanns bara på Canada modellen. det där brukar vara bromsklossar som är slut. allt med den runda symbolen och två sträck på sidorna har med bromsar att göra gissar brombeläggen fram pga att du säger att det e bra med bromsvätska. är väll att det glappar i givaren när den lyser till ibland osv..

66 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
#23
Okej, ska kolla på det då smile Tack för svaren!

Large Cap
1 816 Inlägg
23 mars 2013
#24
Haha provar väl igen då....
Är det ett rött (!) är det bromsvätskenivån eller tryckfall i huvudbromscylindern.
Är det ett gult/orange (!) är det beläggen.

Nu vet ju jag inte vilken färg (!) har då du troligtvis inte har sätt mina inlägg tidigare haha, men är det ett rött (!) så testa att koppla loss kontakten till bromsvätskebehållaren och testa att bygla den, fortfarande rött (!), testa lossa kontakten till huvudbromscylindern och bygla den. Det borde göra så att den röda (!) slutar lysa och troligtvis är någon givare dålig (förutsatt att du har bromsvätska i behållaren och att huvudbromscylindern är hel så att säga).

Är det ett gult/orange (!) så är det något med beläggen/slitagevarnaren så då är det bara att kontrollera beläggen alt. bygla slitagevarnarna för att kolla om det är dom som spökar.

76 Inlägg
23 mars 2013
#25
hehe nu lär du ju ha fått svar på din fråga iaf av westergren tongue

66 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
#26
Okej okej fint, har inte riktigt tänkt på om de är gult eller rött smile

1 893 Inlägg
23 mars 2013
#27
Inne i bromsklotsen sitter en metallbit ingjuten ett par millimeter in i belägget, från baksidan. När man sliter ner belägget så metallbiten får kontakt med skivan, sluter man kretsen för slitage varnaren.
Kabeln som skall sitta bak i belägget, brukar lossa, Kontakten ärgar sönder. Då hänger kabeln lös och dinglar. Får den kontakt någonstans, så sluter man kretsen och får varningen "slitna belägg!"
Ganska vanligt, och inte unikt för Audi.

Kan det vara det?


Living life on two wheels.....
835 Inlägg
23 mars 2013
#28
Beläggen är kopplade i en slinga till jord där kabeln är ingjuten i belägget. När beläggen slits ner så nöts den ingjutna kabeln av och "lampan" tänds då.

Det är alltså vid avbrott som varningen tänds och inte vid slutning till jord. Det innebär att glappkontakt aktiverar varningen.

Detta gäller för Audi.

Kristian_V skrev:
Inne i bromsklotsen sitter en metallbit ingjuten ett par millimeter in i belägget, från baksidan. När man sliter ner belägget så metallbiten får kontakt med skivan, sluter man kretsen för slitage varnaren.
Kabeln som skall sitta bak i belägget, brukar lossa, Kontakten ärgar sönder. Då hänger kabeln lös och dinglar. Får den kontakt någonstans, så sluter man kretsen och får varningen "slitna belägg!"
Ganska vanligt, och inte unikt för Audi.

Kan det vara det?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

66 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
#29
Kan meddela att det är Rött varningstecknet smile Får börja med att spruta lite elektrospray i kontakterna kanske hjälper?

1 893 Inlägg
25 mars 2013
#30
Det gäller nog övriga också, när jag fick tänka lite på det.wink
Vanligaste är ju att kabeln ärgar sönder. När den går av lyser lampan i panelen.

Swedenrockers skrev:
Beläggen är kopplade i en slinga till jord där kabeln är ingjuten i belägget. När beläggen slits ner så nöts den ingjutna kabeln av och "lampan" tänds då.

Det är alltså vid avbrott som varningen tänds och inte vid slutning till jord. Det innebär att glappkontakt aktiverar varningen.

Detta gäller för Audi.

Kristian_V skrev:
Inne i bromsklotsen sitter en metallbit ingjuten ett par millimeter in i belägget, från baksidan. När man sliter ner belägget så metallbiten får kontakt med skivan, sluter man kretsen för slitage varnaren.
Kabeln som skall sitta bak i belägget, brukar lossa, Kontakten ärgar sönder. Då hänger kabeln lös och dinglar. Får den kontakt någonstans, så sluter man kretsen och får varningen "slitna belägg!"
Ganska vanligt, och inte unikt för Audi.

Kan det vara det?



66 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
#31
Okej, körde med bilen idag. Och det värkar ju vara något sånt? Eftersom den kan börja varna efter e4an utan inbromsningar. Försvinner, sen kommer det tillbaka.

Avstängd
10 388 Inlägg
25 mars 2013
#32
Är det vid någon speciell hastighet den varnar?

Kolla oljenivån till servot wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

66 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
#33
Måste ta och göra det, Nej absolut inte ibland varnar den vid 30 ibland 110 ibland 80..

Avstängd
10 388 Inlägg
25 mars 2013
#34
Ah, annars är det inte ovanligt att det händer i "högre farter".

Ska inte svära på det, men det finns två behållare som är "länkade", sjunker det i den ena av dessa, varnar det för bromsarna

Och jag vill ha för mig det är just servooljan (kolla -alla- vätskenivåer så är du på säkra sidan)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

66 Inlägg
26 mars 2013
Trådstartare
#35
Kan meddela att de var servooljan som spöka.. Den var nån mm unde "min" så den var de! Tack för alla svar iallafall smile

pim_pim
26 mars 2013
#36
alexandersundbom skrev:
Pim Pim den är så full som den kan bli.

Skönt att det löste sig. smile

Avstängd
10 388 Inlägg
26 mars 2013
#37
alexandersundbom skrev:
Kan meddela att de var servooljan som spöka.. Den var nån mm unde "min" så den var de! Tack för alla svar iallafall smile

Se där ja. Det "vanliga" är att det yttrar sig i främst "högre" hastigheter. Men, gott att det löste sig så lätt iaf smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!


Sök