Min bil har börjat rycka, den rycker inte då den är kall men då den börjar bli varm rycker den vid tyngre belastning. Trycker man ner gaspedalen sakta så rycker det inte men då man på lite högre växlar trycker ner hastigt så rycker det mycket, exempelvis vid omkörning.
Jag har bytt LMM, Magnetventil och har rengjort spjällhusent. Det verkar inte vara några sprickor i någon slang men jag är inte helt säker.
Tacksam för så mycket svar och alternativ som möjligt.
Har du bytt soppafilter på bilen någon gång? kan ju vara det se även över tändstift.
Hade tänkt byta soppafilter på måndag eller tisdag, känns inte som de borde va felet men de kan ju alltid vara bra att byta ändå. Tror faktiskt det är dags att byta stift i vilket fall som helst men de känns inte som det är de som är felet heller
Det känns som det borde vara någon givare eller liknande då problemet inte har kommit smygande utan bara var där en dag.
Jag ska testa att byta de du nämnde ändå, kan ju hända att det är de som är felande
Kan vara en av tändspolarna som e på väg att ge sig. Skaffa en app på din tele som kollar felkoder och visar all kördata samtidigt som du kör. Kostar 249:- för en sladd du kopplar in under ratten och som går trådlöst till din tele. Skit bra app särskillt när man kör trimmat och vill ha koll på ALLT.
kan vara läge att göra en grundinställning av gasspjället, med dator. Hur går motorn på tomgång? Det är vanligt på 1,8T att en backventil till vevhusventilationen går sönder.
Kan vara en av tändspolarna som e på väg att ge sig. Skaffa en app på din tele som kollar felkoder och visar all kördata samtidigt som du kör. Kostar 249:- för en sladd du kopplar in under ratten och som går trådlöst till din tele. Skit bra app särskillt när man kör trimmat och vill ha koll på ALLT.
Har kollat på detta men audi runt -00 har problem med bluetoth obd2 så de funkar nog tyvärr inte.
kan vara läge att göra en grundinställning av gasspjället, med dator. Hur går motorn på tomgång? Det är vanligt på 1,8T att en backventil till vevhusventilationen går sönder.
Den går jämnt på tomgången, jag har rengjort vevhusventilationen för den var väldigt oljig.
Kan vara en av tändspolarna som e på väg att ge sig. Skaffa en app på din tele som kollar felkoder och visar all kördata samtidigt som du kör. Kostar 249:- för en sladd du kopplar in under ratten och som går trådlöst till din tele. Skit bra app särskillt när man kör trimmat och vill ha koll på ALLT.
Har kollat på detta men audi runt -00 har problem med bluetoth obd2 så de funkar nog tyvärr inte.
Inte bara runt 00
Men en vagcom-kopia för samma slant och en gratisversion av just vagcom kan vara guld värt (förutsatt att du har en laptop)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Kan vara en av tändspolarna som e på väg att ge sig. Skaffa en app på din tele som kollar felkoder och visar all kördata samtidigt som du kör. Kostar 249:- för en sladd du kopplar in under ratten och som går trådlöst till din tele. Skit bra app särskillt när man kör trimmat och vill ha koll på ALLT.
Har kollat på detta men audi runt -00 har problem med bluetoth obd2 så de funkar nog tyvärr inte.
Inte bara runt 00
Men en vagcom-kopia för samma slant och en gratisversion av just vagcom kan vara guld värt (förutsatt att du har en laptop)
Klart jag har en laptop liggandes, men jag har inte hittat någon kabel i rätt prisklass. De i stan kostar 999kr.
Jag har en gammal kompis som jobbar på verkstad som kan kolla felkoder åt mig men det är inga saker jag kan låna med mig. Hade en del felkoder, detta är innan jag bytte lmm och magnetventil samt rengjorde spjällhuset.
Har kollat på detta men audi runt -00 har problem med bluetoth obd2 så de funkar nog tyvärr inte.
Inte bara runt 00
Men en vagcom-kopia för samma slant och en gratisversion av just vagcom kan vara guld värt (förutsatt att du har en laptop)
Klart jag har en laptop liggandes, men jag har inte hittat någon kabel i rätt prisklass. De i stan kostar 999kr.
Jag har en gammal kompis som jobbar på verkstad som kan kolla felkoder åt mig men det är inga saker jag kan låna med mig. Hade en del felkoder, detta är innan jag bytte lmm och magnetventil samt rengjorde spjällhuset.
Men en vagcom-kopia för samma slant och en gratisversion av just vagcom kan vara guld värt (förutsatt att du har en laptop)
Klart jag har en laptop liggandes, men jag har inte hittat någon kabel i rätt prisklass. De i stan kostar 999kr.
Jag har en gammal kompis som jobbar på verkstad som kan kolla felkoder åt mig men det är inga saker jag kan låna med mig. Hade en del felkoder, detta är innan jag bytte lmm och magnetventil samt rengjorde spjällhuset.
Skaffa en felkodläsare som funkar till din bil. Så du vet vad som är fel på din bil när den krånglar. Så slipper du dröja på att återgärda problemet. Inte bra att köra runt om de är saker som behöver fixas. Min bil ryckte när tändspolen krångla!
Har tänkt på något sånt jag med, men var köper man sånna?
Dock så känns det som det borde vara ytterligare problem och felkoder om det var den?
behöver väl ändå inte finnas felkoder om felet i sig är så sporadiskt, ny givare finner du på närmaste VAG verkstad jag har iallafall varit med om 1,8t som betett sig sådär och det har varit denna MEN kan likaväl vara en tändspole med som kan vara på gång, de bästa vore om du kom åt att kunna läsa av värden under körning om den registrerar misständningar på någon cylinder, då den inte alltid loggar detta som en felkod Mvh
En VW går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera
Skaffa en felkodläsare som funkar till din bil. Så du vet vad som är fel på din bil när den krånglar. Så slipper du dröja på att återgärda problemet. Inte bra att köra runt om de är saker som behöver fixas. Min bil ryckte när tändspolen krångla!
Problemet är ju att jag inte får någon specifik felkod för problemet.
Har tänkt på något sånt jag med, men var köper man sånna?
Dock så känns det som det borde vara ytterligare problem och felkoder om det var den?
behöver väl ändå inte finnas felkoder om felet i sig är så sporadiskt, ny givare finner du på närmaste VAG verkstad jag har iallafall varit med om 1,8t som betett sig sådär och det har varit denna MEN kan likaväl vara en tändspole med som kan vara på gång, de bästa vore om du kom åt att kunna läsa av värden under körning om den registrerar misständningar på någon cylinder, då den inte alltid loggar detta som en felkod Mvh
Ska se om de har tid på verkstaden. Får nog lämna in den.
Låter som att det är något galet med nån tändspole eller något tändstift. Har du chip osv kan jag rekommendera ett par kallare stift, typ. NGK BKR7E och dom fungerar oftast bäst om dom är knackade till .028 ihop med en trimmad 1.8t motor. Är det någon utav tändspolarna så finns det billiga uppgraderingskitt/coilpacks att köpa och det rekommenderas