Ja då singelturbobygget är klart så kommer denna projekttråd nu istället handla om lite allt möjligt om bilen, lite uppgraderingar, bilevenemang och allt annat som hör till bilen :)
I helgen vart det att riva insuget på bilen igen för att montera dit lite värre sekundär spridare och ställbar btr så man får ute lite mer kräm med nya turbon
Här har det inte vart en update på länge, har vart i garaget kanske 2-3 ggr senaste två månader så bilen har inte varit prio ett direkt Nu har jag iaf fått arslet ur vagn och gjort klart soppasystemet och startat upp den så nu ska det bara mappas nångång under vintern
Blev en resa till Katrineholm i onsdags till Martin på Gzon Tuning AB för lite mappning och bänkning och det gick väldigt bra förutom att den gick lite varm emellan åt men det var enbart bara för ett par ruskigt sketna kylfläktar som byttes ut direkt när jag kom hem
Resultat blev ju då iaf strax under 400 hk, mer gick det inte då det satt katalysator på den så den blir att plocka bort senare och sen mappa om för lite mer pollar under huven men iaf ett stort tack till Martin för ett kanonbra jobb
Har man tråkigt en lördagskväll så kan man ju alltid polera snigel
Provade även på att drifta lite för första gången med bilen förra helgen på Gröndal och bilen skötte sig jätte bra så det blir att prova på fler gånger
Ja i helgen så var det ju Driftbash #2 och självklart var man ju tvungen att åka dit igen med bilen då man hade ju jäkligt kul sist =P
Men inte fick det va enkelt som vanligt då jag i torsdags upptäckte jag att katten var igentäppt så bilen gick inte så himla bra. Så fick ju bli att rensa den så det sluta med att kapa upp katten i tre delar för att få ut den
Men eftersom bilen var mappad med katt så går ju inte bilen så bra utan katten ändå men som tur var så hade Gzon tid på fredagen för att rätta till mappen litegrann så nya effekten hamna på 434hk =P
Var tänkt att man skulle kört på Gröndal igen då i söndags och slänga upp lite bilder från det men istället så upptäckte jag i lördags att min PPF hade spruckit så det blev att riva ner den och laga den och samtidigt förstärka den så det förhoppningsvis inte ska hända igen så blir väl lite bilder på det istället då
Ska även ta och tillverka lite stag och fästen framöver för att stabilisera hela drivlinan så det blir mindre belastning på PPF ramen och få lite säkrare växlingar vid hård körning
Idag tog jag och rev bort motorkuddarna på bilen så nu åker dom svampiga bort och dit med nya hemmasvarvade kuddar som förhoppningsvis kommer vara bättre än dessa