På så sätt. Får fixa till det innan man ger sin in på tävlingar då. Än så länge kör jag bara på lite bankörningar och sådär då. Planerar väl lite smått att kanske ge sig på att tävla 2015 eller så, kommer nämligen att plugga ett år nu och då är det lite tungt att ha maskin rullande
Hur som helst! Drar upp ett par bilder här på allmän begäran då jag äntligen hittat sladden till mobilen.
Läget just nu är att motorn inte startat sen jag senast hade ur den. Bytte vevaxeln och insåg att en stake var sönder så fick vänta längeee på ny. Monterade och drog ihop motorn lite fint.
Det som sen strulade var att jag inte kom ihåg hur svänghjulet skulle sitta i förhållande till tändgivaren så det slutade med att det hamnade två bult fel. Det är fixat nu och nu sitter även hjulet med fina ARP-skruv. Fick tips om att original bult går av väldigt lätt nämligen.
När motorn väl var på plats tyckte jag att den satt lite märkligt snett... Jodå! Så jävligt att växellådan inte gick att på få på plats. Eftersom jag bytt till nya kuddar antar jag att det är dom det beror på. Så fick försöka chimsa ena kudden för att få motorn på plats. Gick rätt bra faktiskt!
Sen satt alltså allt på plats och satan så hårda kuddar det är!
SÅ! Då tänkte jag att nuu ska den äntligen starta! Icke! Så roligt ska vi inte ha det!
Han trycker ur olja runt oljefiltret... Bytte packning till adaptern för oljekylaren och även till nytt filter.
Trycker fortfarande ur sig olja... Och det är alltså på startmotorvarvtal!
Ingen aning om vad det beror på och vet någon det får denna gärna säga till! Mycket mystiskt tycker jag!