Ett bra citat från en annan sida.
Bilens sprut är ju adaptivt, dvs det kan ändra bland annat mängden luft/soppa för att bilen skall gå optimalt och den kommer också feta upp blandningen om bilen går för magert TILL EN VISS GRÄNS!
Bilen är antagligen också utrustad med knacksensor som skyddar motorn vid eventuella problem med t.ex laddtrycksstyrning, den känner av om bilen skulle "spika". För det är det inte sagt att det är safe att pilla med laddtrycket, än mindre köra runt med skiten .
Att förlita sej på det är som att aldrig stänga av kaffekokaren när du går hemifrån.
Högre laddtryck/effekt medför ju för det mesta alltid större slitage på maskinen och risken för ett "förtidsras" ökar ju därefter. Hur illa ett högre laddtryck är beror på hur välskött maskinen är tidigare, miltal samt hur väl anpassat chip du har efter din motorkonfiguration.
Pystrimma är ju långt ifrån en exakt och optimalt trimning och har du inte råd att göra det ordentligt har du heller inte råd med motorrenovering... så strunta i det