GT4_driver skrev:
Det va ett redigt mysko fel ! har du löst det ?
Annars kan du ju testa att starta med ett tändstift borta och ha det mot blocket och kolla om det kommer någon gneta...men antar du redan kollat det när du skrev "skruvat ur stiften och kollat dessa" .
Vad har du haft borta när du renoverat kollat ?
Kolla alla vakuumslangar m,m då brukar den få liknande symtom som du beskriver.
hör av dig
Jo det är jävligt mysko...!
Men en polare trodde att jag satt i för "kalla" t-stift.
Jag har aldrig tummat på kvalitén på delarna jag monterat i bilen.
Alla delar är av högsta kvalité och "dyra" märken.
Så satte i NGK's finaste Iridium-stift i vintras..
Dessa kräver en del ström/gnista för att fungera korrekt. (enligt honom)
Jag har ju standard t-spole i bilen, men betydligt finare tändkablar från Magnecore.
Har nu beställt lite "varmare" stift av samma märke/modell och hoppas på uppstart då!
Ska ge mig på bilen nu när det blir lite varmare ute oxå..
Ska byta bromsar bak, en abs-givare och bromsslangarna fram innan besiktning
Så hoppas på det bästa, annars får man klura vidare och felsöka igen....