2804
Sök

Vibration i friläge Honda CRV 2007

3 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
Jag känner att min bil vibrerar när den är i friläge nästan som en dieselbil. Varvmätare står på 700 och Honda säger att det är normalt men jag är fortfarande skeptisk. Är det någon som har likadan bil och har samma problem med vibration när den är i friläge? Berätta gärna vad er mätare står på när den i friläge. När jag stannar i friläge så känner jag även ett tryck i öronen från bilens vibration.

När jag kör bilen normalt så är allt perfekt men det är bara när jag stannar i friläge som vibrationen uppkommer.

311 Inlägg
28 mars 2013
Mina föräldrar har en Honda CR-V Executive -08 och den vibrerar också när man står på tomgång. Den har varit inne på verkstad och där sa även dom att det är normalt, för så fort man bara nuddar gasen lite lite så försvinner det direkt.
Jag antar att det ska vara så men jag utesluter inget.

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

3 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
Tack så mycket !

311 Inlägg
28 mars 2013
Vi får avvakta och se om fler CR-V ägare trillar in här och berättar om sina bilar! Skulle vara kul att se om det finns något samband med vibrationer mellan vissa modellår exempel.
Så ut i bilen och känn efter om det uppkommer vibrationer på tomgång, skriv sedan här! smile

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

3 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
Bra  ide` !!! smile

Sök