2923
Sök

Mercedes W210 har den OBD2-uttag?

Forummoderator
17 902 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
#1
Jag fick idag ett felmeddelande om att SRS (airbag) inte fungerar korrekt. SRS-lampa tändes. Har bilen ODB2? Kollat lite men ser inget... Jag har läsare för detta men... Bra att veta vad man ska koppla in skiten...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
26 299 Inlägg
28 mars 2013
#2
Efter lite sökning på Altavista..är detta det du söker?

http://www.benzworld.org/forums/w210-e- … -w210.html

"it's on the driver's side under the dash, just to teh left of the steering column -- probably a little cover that snaps open -- everything after '96 should have an OBD II port"

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
17 902 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
#3
Mack skrev:
Efter lite sökning på Altavista..är detta det du söker?

http://www.benzworld.org/forums/w210-e- … -w210.html

"it's on the driver's side under the dash, just to teh left of the steering column -- probably a little cover that snaps open -- everything after '96 should have an OBD II port"
Tack. Men jag har just en -96... Gränsfall. Men ska kolla imorgon när jag kommer till jobbet!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
26 299 Inlägg
28 mars 2013
#4
Dieselsmurfen skrev:
Mack skrev:
Efter lite sökning på Altavista..är detta det du söker?

http://www.benzworld.org/forums/w210-e- … -w210.html

"it's on the driver's side under the dash, just to teh left of the steering column -- probably a little cover that snaps open -- everything after '96 should have an OBD II port"
Tack. Men jag har just en -96... Gränsfall. Men ska kolla imorgon när jag kommer till jobbet!
Aha..ja du skrev ju förvisso inget om en årsmodell så..vi får hoppas på att det stämmer, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
17 902 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
#5
Mack skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Mack skrev:
Efter lite sökning på Altavista..är detta det du söker?

http://www.benzworld.org/forums/w210-e- … -w210.html

"it's on the driver's side under the dash, just to teh left of the steering column -- probably a little cover that snaps open -- everything after '96 should have an OBD II port"
Tack. Men jag har just en -96... Gränsfall. Men ska kolla imorgon när jag kommer till jobbet!
Aha..ja du skrev ju förvisso inget om en årsmodell så..vi får hoppas på att det stämmer, hehe.
Tja... Nu lyser inte lampan mer så vi får väl se om det förblir så.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 Inlägg
25 april 2013
#6
Ett vanligt fel på w210 är att sensormattan i passagerarstolen som känner av om någon sitter där börjar glappa, eller kablaget till den precis under stolen. Tror inte alla w210 hade den sensorn men värt att prova slå lite på sittdynan till passagerar stolen om felet dyker upp igen för att se om det glappar bort en stund då.

Vet att tråden är lite gammal... Men fel kan ju komma tillbaka i värsta fall..


97 Inlägg
17 november 2014
#7
Hejsan, har srs lampan som lyser på min w210 220cdi 2001, kan man på nått sätt nollställa den?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
17 november 2014
#8
tino23 skrev:
Hejsan, har srs lampan som lyser på min w210 220cdi 2001, kan man på nått sätt nollställa den?
Detta gäller alltid vid lysande lampor: Ta reda på varför, åtgärda felet. Sedan slocknar den av sig självt eller så behöver dator kopplas upp för att nolla felet.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!


Sök