2298
Sök

Hur kommer det sig att Volvo 7-/940 lockar så mycket brudar?

671 Inlägg
12 april 2013
drazen_gti skrev:
endorfinslaven skrev:
Vem har sagt att dessa POLESTAR bilar serieproduceras, du får nog lugna ner dig med puder runt och i näsan..
Det är ingen STCC bil men STCC-folk har byggt den
Ja jag trivs ute i skogen där slipper jag se backslickungar med puder runt näsan som yrslar som om de var från en annan planet. lol
Lille pojken jag har mer mil bakom ratten på vanlig 2 filig väg med snittfarter över 150kmh än.....
Fullgas på motorväg då o då i nära anslutning till tättbebyggt område med backslicken orörd ses som mestadels patetiskt i mina skogstrollsögon cool

då så, tillbaka till skogen med dig och stanna där;) Du snackar bara men bil har du inte ens, du har fått åka med kompisar...

Ha ha ha lol
Har du hört uttrycket åka hiss !
Nä tänkte väl det det är när man åker fort på väg med kompressioner o krön, i kombo med kurvor blir det intressant.
Har du under dessa förhållanden varit viktlös i bilen, kan inte tro det...
Det är nivån på min bilkörning !

Inget man lär sig på parkeringsfickan utanför caf'erna eller de få gånger under året man lämnar stadskärnan.
På P-fickan rättar man till backslicken o det krävs skills för det.

Mitt motto har aldrig varit att jaga brudar med bilen, och hade det vart så då hade jag inte åkt riskokare.
Har inte sprungit runt med backslick eller spelat Allan på ett eller annat vis wink
Behöver inte köpa bil eller prylar för att skapa en image men då förstår jag att det sticker i ögonen på dem som försöker in i det sista. 

Klart jobbigt för dem när de sedan ser hur misslyckade de är när Toffe med 945an har fyllt den med brudar..... 

Ännu jobbigare blir det när de möter upp en Volvo som är mer välbalanserad förare/material och looserbilen åker ifrån dem på en kurvig väg.

Det är just därför det är såååå förbannat skönt o förnedra backslickungar cool

Avstängd
10 388 Inlägg
12 april 2013
endorfinslaven skrev:
...blablabla...

Du inser att den som du "förnedrar" måste känna sig förnedrad för att det ska kunna vara så va? Att du tycker "oh, förnedrad!" räcker inte riktigt.

Viktlös i backkrön klarar man ffs av att bli med min sketna Skoda PickUp. Så, du kör alltså i nivå vad min Skoda PickUp presterar...grattis!

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Tekniker
221 Inlägg
12 april 2013
tkd_rille skrev:
Du svarade lite på de själv.  Puckon helt klart. 

Och vill man umgås med sådana?  Nä fy fan. 
Hade en "vän" ett tag och hon tyckte att en 740 var bland de coolaste bilarna som fanns.  Jag sa upp bekantskapen.  Ja inte bara för bilsmaken, hon var ju puckad  wink

Hade tjejerna haft lite i skallen så hade de ju fattat att man är rätt fattig som väljer att vara bonne.

Detta kommer jag få fan för men de är fasen min åsikt.  740 ska slaktas sönder och destinationen är skroten.

Vet inte om du bara har fördomar eller är rent utav avundsjuk!
Min flickvän gillar och äger en Blå 744 88 och är den smartaste tjej jag mött..
Arbetslös? Nepp hon är företagsägare ihop med sin far så jag vet inte om din eller andras teori håller!

Nu kan jag inte svara för alla blondiner men min flickvän ser ekonomin och driftsäkerheten i sin bil.

Jag själv kör ett gäng 240s och jag är då ingen bonne för det. Känns ju gött roligt att bli stämplad för att man har kärlek till en speciell bil!

904 Inlägg
12 april 2013
_XenoX_ skrev:
tkd_rille skrev:
Du svarade lite på de själv.  Puckon helt klart. 

Och vill man umgås med sådana?  Nä fy fan. 
Hade en "vän" ett tag och hon tyckte att en 740 var bland de coolaste bilarna som fanns.  Jag sa upp bekantskapen.  Ja inte bara för bilsmaken, hon var ju puckad  wink

Hade tjejerna haft lite i skallen så hade de ju fattat att man är rätt fattig som väljer att vara bonne.

Detta kommer jag få fan för men de är fasen min åsikt.  740 ska slaktas sönder och destinationen är skroten.

Vet inte om du bara har fördomar eller är rent utav avundsjuk!
Min flickvän gillar och äger en Blå 744 88 och är den smartaste tjej jag mött..
Arbetslös? Nepp hon är företagsägare ihop med sin far så jag vet inte om din eller andras teori håller!

Nu kan jag inte svara för alla blondiner men min flickvän ser ekonomin och driftsäkerheten i sin bil.

Jag själv kör ett gäng 240s och jag är då ingen bonne för det. Känns ju gött roligt att bli stämplad för att man har kärlek till en speciell bil!

tummen upp eller så kallad +10 smile

AUTOTECH S60 power

773 Inlägg
12 april 2013
Denna tråd gick från roligt till hejdlöst rolig:)

Till trådskaparen tack så himla mycket för så här mycket roande läsning:D

Till er andra kör VILKEN jädra bil ni vill:) Kan erkänna att Volvo är inte direkt mitt val av bil men helsike vad driftsäkra dem är:) Däremot är Saab mitt val och vi som bor på landet vet hur det är att äga Saab bland Volvo fantaster. Men inte fan är vi så rent ut sagt blåsta i skallen att vi måste ha kalle kissar eller "we learned at an early age that fwd sucks" etc men det är sånna saker man får ta om man har kärlek till ett speciellt märke:) Säkerligen tvärt om för Volvo förare som har massa Saabar i sin omkrets:)

Så till detta kan jag bara tillägga HATERS GONNA HATE:smile

979 Inlägg
12 april 2013
För några år sedan va garaget.org en bra sida...vart man än läser nu så är det bara personliga påhopp, skit snackare och personer som tror sig veta. Av att ha läst denna tråden så tycker jag att det är synd hur människor beter sig på detta forum...

Hpc

392 Inlägg
12 april 2013
ja ska byta märke !! i Audi kmr de aldri brudar...

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
12 april 2013
endorfinslaven skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Dixieman skrev:
Förstår din poäng, finns ju såklart fina bilar av andra märken med, men att gå så långt som lastbilskänsla tkr jag är att ta i. Körglädje är inte Volvos starkaste sida. De är däremot oömma och pålitliga (ja det finns undantag, som med alla bilar!)

absolut, pålitliga bilar det kan jag hålla med om men absolut inget å va avundsjuk på. gick "hårt på hårt" på de där.

Enda volvon jag skulle "kunna" bli avundsjuk på är en S60(?) som trimmats av något företag till 400hk (minns inte, såg det på internet) den är fet.

Polestar
Som gör en C30 Blue edition körs på Top Gears testbana mot FocusRS o Evo och slår dem.
De ger bilen superlativ.
Mkt bättre än BMW Alpina-skiten sånt har jag o bekanta åkt för en massa år sedan. Förstår att BMW inte ville ha med Burkhard Bovensiepen och göra till en början. VILKET ÖVERREKLAMERAT SKIT. ..

Den här tråden är ett bevis på ur djupt inrotat det är att bli accepterad och inte bryta mönstret.
Människan är patetisk som flockdjur och jag får bara mer o mer bevis på varför statusen är så viktig.
För min del så blir det desto roligare när jag får tillfälle att förnedra någon som gått på hela hypen.

Tänk er scenariot när man själv sitter i en tråkig sunkig looserbil som det inte går att svänga med också bara försvinner de bakom en krök i backspegeln.  Därefter sänker man hastigheten låter dem köra om och vinkar åt dem. Eller så vänter man in dem på en öppen plats så de har chansen att uttala sig- Oftast åker de förbi med en sååååå sur min....
Den här tråden påskiner allt jag redan vet !
Ni är underbara jag älskar er lol

det är väl snarare så att de som väljer något annat än volvo bryter mönstret ...  du kan inte va normalt funtad om du sitter och kallar alpina bilarna för skit och samtidigt skryta om hur din 940 kör ifrån allt och alla ! för du fiskar minnsann mycket och då JA DÅ lär man sig köra bil fort !! och det finns INGEN bil som hänger med en 940 FTT.. en riktig supersportbil

TROLL

btw du får gärna försöka köra om mig när ja kör min sketna golf från 86 ... lovar du har inte en fet chans, för jag jagar mycket och då måste man kör väldigt fort så man hinner klippa älgarna i sidan
Senast redigerat av CHEEVA (12 april 2013)

807 Inlägg
12 april 2013
endorfinslaven skrev:
drazen_gti skrev:
endorfinslaven skrev:
Vem har sagt att dessa POLESTAR bilar serieproduceras, du får nog lugna ner dig med puder runt och i näsan..
Ja jag trivs ute i skogen där slipper jag se backslickungar med puder runt näsan som yrslar som om de var från en annan planet. lol
Lille pojken jag har mer mil bakom ratten på vanlig 2 filig väg med snittfarter över 150kmh än.....
Fullgas på motorväg då o då i nära anslutning till tättbebyggt område med backslicken orörd ses som mestadels patetiskt i mina skogstrollsögon cool

då så, tillbaka till skogen med dig och stanna där;) Du snackar bara men bil har du inte ens, du har fått åka med kompisar...

Ha ha ha lol
Nä tänkte väl det det är när man åker fort på väg med kompressioner o krön, i kombo med kurvor blir det intressant.

Inget man lär sig på parkeringsfickan utanför caf'erna eller de få gånger under året man lämnar stadskärnan.

Mitt motto har aldrig varit att jaga brudar med bilen, och hade det vart så då hade jag inte åkt riskokare.
Har inte sprungit runt med backslick eller spelat Allan på ett eller annat vis wink
Behöver inte köpa bil eller prylar för att skapa en image men då förstår jag att det sticker i ögonen på dem som försöker in i det sista. 

Klart jobbigt för dem när de sedan ser hur misslyckade de är när Toffe med 945an har fyllt den med brudar..... 

Ännu jobbigare blir det när de möter upp en Volvo som är mer välbalanserad förare/material och looserbilen åker ifrån dem på en kurvig väg.

hahaha det är nivån på min bilkörning, jag dör!! Du har inte ens bil, du drömmer bara att du är rallyförare:)

I'd rather die like a man, than live like a coward

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
12 april 2013
endorfinslaven skrev:
drazen_gti skrev:
endorfinslaven skrev:

Ha ha ha lol

du är ju ett skämt hela du ...  den enda som spelar allan är faktiskt du, blir ju nästan irriterad när du inte förstår hur fruktansvärt naiv du är.

Troll!!

och att du skryter om hur du ligger och leker rally kalle på almäna vägar bevisar endast hur fruktansvärt korkad du faktiskt är, ska du köra fort så gör det på en bana eller avstängd väg. Köp en moped eller a traktor, det kan en person med din mognads grad klarar av att hantera
Senast redigerat av CHEEVA (12 april 2013)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
12 april 2013
AnderssonE30 skrev:
För några år sedan va garaget.org en bra sida...vart man än läser nu så är det bara personliga påhopp, skit snackare och personer som tror sig veta. Av att ha läst denna tråden så tycker jag att det är synd hur människor beter sig på detta forum...

Må hända att Garaget var en idyllisk och frifull plats under tidigt 1800-tal, men därefter tog evolutionen en ny vändning och skapade en grotesk men samtidigt underhållande och fascinerade varelse som ständigt suktar efter uppmärksamhet, och försöker dra rampljuset mot sig genom att basunera ut "fakta" som enbart saknar verklighetsförankring och relevans. Denna varelse kallas i folkmun för "internettroll".

Fast i ärlighetens namn kan dessa påhopp som starkt präglar trådar som i huvudsak belyser Volvo, SAAB och BMW vara oerhört underhållande att följa. Nu är det nästan bud att plocka fram popcorn, läsk, och sedan luta sig tillbaka i stolen och hoppas att nivån sjunker ytterligare big_smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Hertig
182 Inlägg
36 Inlägg
20 april 2013
Låter lite otroligt... Jag har då ALDRIG gillat dessa bilar eftersom att jag sammankopplar dem med ordet "rishög" :>  Så det är nog individuellt det där, tror verkligen inte att det är så många som verkligen gillar dessa bilar.

441 Inlägg
20 april 2013
hahahahahaha nu kommer jag somna med ett leende på läpparna. fan vilken galet otroligt rolig tråd.

326 Inlägg
20 april 2013
Intressant, de enda som kollar efter min bil är kategorin 13-16år... Helt original (plåtfälgar, otonade rutor och S-märke på skuffen) 740 turbo förutom 3" avgasrör så det måste vara ljudet dom reagerar på.

Känns inte så givande att åka runt på byn och ragga med den då det troligen skulle vara straffbart tongue

edit: Ironiskt nog är det fler som kollar efter turbon än GLTn som trots allt är sänkt och smått stylad eller vad man nu ska kalla det tongue
Senast redigerat av einar- (20 april 2013)

918 Inlägg
20 april 2013
einar- skrev:
Intressant, de enda som kollar efter min bil är kategorin 13-16år... Helt original (plåtfälgar, otonade rutor och S-märke på skuffen) 740 turbo förutom 3" avgasrör så det måste vara ljudet dom reagerar på.

Känns inte så givande att åka runt på byn och ragga med den då det troligen skulle vara straffbart tongue

Tror inte det finns något värre än en slö gl med 3" hela vägen och en japs i slutet.

326 Inlägg
20 april 2013
nja, min låter ju iaf lite rått och inte som en japs. Hade det suttit en japsdämpare på hade jag hellre rivit av hela skiten än haft sånt på

408 Inlägg
20 april 2013
WoozyDozz skrev:
einar- skrev:

Tror inte det finns något värre än en slö gl med 3" hela vägen och en japs i slutet.

MUMMA! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

....roll

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

918 Inlägg
20 april 2013
pompe90 skrev:
WoozyDozz skrev:
einar- skrev:

MUMMA! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

....roll

Porr på hög nivå wink

672 Inlägg
20 april 2013
Coolt med alla analyser wink   men svaret på frågan är nog i stil med att det alltid har varit så.....
när jobbar kompisen hade nytaget körkort var det Amazonerna som var fullpackade med brudar tongue

"Väx inte upp! det är en fälla"

Sök