2934
Sök

va tycker ni om att snuset o cigaretterna ska höjjas?

225 Inlägg
22 oktober 2006
Trådstartare
som rubriken lyder va tycker ni?
hörde att snuset ska kosta 35kr o cigaretterna 45kr
jag tycker de är heeelt sjuk,blir snart dyrare här än va de e i norge

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

Wankel
1 080 Inlägg
22 oktober 2006
37kr för snuset hörde jag...men det beror väl på vart man handlar..
tycker iaf det är skit...

MDS Västerås

225 Inlägg
22 oktober 2006
Trådstartare
StiFf skrev:

helt sjuuukt,,va ska allt detta va bra för?ja funderar på dra mej ur facket om de går igenom med att dom ska höjja de ochså,,de här kommer inte funka asså,,vem kommer må bra av det och vem tjänar på detta

66 Inlägg
22 oktober 2006
fast 37kr var bara för lössnus. portionssnuset höjs "bara" med 3-5kr. men alltid en liten höjning som kan få en att bli lite småsur. tror inte direkt det hjälper folk att sluta att snusa eller röka så jag tycker det är fel också.

Wankel
1 080 Inlägg
22 oktober 2006
SieRRa_WeeD skrev:
StiFf skrev:

helt sjuuukt,,va ska allt detta va bra för?ja funderar på dra mej ur facket om de går igenom med att dom ska höjja de ochså,,de här kommer inte funka asså,,vem kommer må bra av det och vem tjänar på detta

går man ur facket så vinner dom ju, det är ju det dom vill..facket äger ju typ socialdemokraterna...

MDS Västerås

225 Inlägg
22 oktober 2006
Trådstartare
StiFf skrev:
SieRRa_WeeD skrev:
StiFf skrev:

går man ur facket så vinner dom ju, det är ju det dom vill..facket äger ju typ socialdemokraterna...

aha okaay:) det är soligt vart vi e på väg..jag tyckte 25kr för snus va ochså dyrt men men nu får man börja snatta istället...nävers

2 652 Inlägg
22 oktober 2006
helt sjukt . kommer innebära att alla kommer börja smuggla cigg nu iställe -

jon
76 Inlägg
22 oktober 2006
precision skrev:
helt sjukt . kommer innebära att alla kommer börja smuggla cigg nu iställe -

hur fan ska vi snusare göra då :S finns ju inget annat land o smuggla snus ifrån för fan haha!

Chris

66 Inlägg
22 oktober 2006
usa! fast vet inte om det skulle bli billigare då direkt tongue hmm

2 652 Inlägg
22 oktober 2006
tur att man slutade rök för 1 månad sen så man slipper dock är snuset de största problemt nu .

man kanske får köpa sen 300 stockar så de  räcker ett tag .

452 Inlägg
22 oktober 2006
Lite små irriterande med höjt pris på tobaken.
Jag menar, vi tjänar inte mer i månaden för att dom höjer .. mina tankar går bara till norge där ett paket cigg kostar 75:-.

Men men, jag köper smuggel för 180:- limpan så jag lider inte direkt av det men det kommer väl
en vacker dag då araben slutar plocka hem limpor ..

Maizer
22 oktober 2006
jag tycker det är bra, då kanske man kan sluta snart big_smile Höj skiten bara för fan det är inte meningen att vi ska få i oss sån skit, om inte annat kan nog det här stoppa 13-14åringar från att börja.

Colaberoende
1 219 Inlägg
22 oktober 2006
Allt som är gott eller kul höjs ju hela tiden.
Cigg och bensin är ju ett måste.
Har inga planer på att sluta röka och inte köra bil heller så man får väl skratta och betala.

/Ena

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
1 453 Inlägg
23 oktober 2006
Jag tycker det är befogat med tanke på hur många miljarder rökning kostar oss skattebetalare varje år! Ge fan i skiten och ut i spåret istället så sparar ni pengar o får garanterat mer tjejer...

Jantelagen! Alltid ska det klagas; för höga skatter! för dyrt med cigg! för dålig sjukvård! Konstigt? Nej allting hänger ihop. Nu ska regeringen sänka skatten och då är det ingen som klagar, men minsann ingen som verkar uppskatta det heller!!

/Snusarn

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 oktober 2006
de kanske är bra! iaf för sånna som mig som är fattig å inte har nå jobb, vi kanske inte har råd å måste sluta med å röka osv för man inte har råd så jag tror de är rätt bra men endå inte lixom, höjjs de så kommer jag fan sluta röka men de är illa att dom ska höjja skiten men bra för att man kanske tar sig i kragen å sluta röka då big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 854 Inlägg
23 oktober 2006
Jag slutar endast röka om jag vill... skiter i priset smile

911 Inlägg
23 oktober 2006
onej84 skrev:
Jag slutar endast röka om jag vill... skiter i priset smile

kunde inte sagt det bättre själv, fast i mitt fall snusandet smile
kosta vad det kosta, snus ska finnas i käften på mig , hehe

pic up the phone, wazzzaaa

Yrkesförare
1 073 Inlägg
23 oktober 2006
Fan va dyrt det e me snus då... jag som tänkte börja;)

47 Inlägg
23 oktober 2006
32 kr för portionssnus och 37 för lössnus har jag för mig att jag läst.. för jävligt men vafan. Det kostar att ligga på topp smile F

Hellre än kork i skumpan än en sork i rumpan

Sök