2915
Sök

Fin BMW 740 värde fundering

6 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Hejsan snubbla på en gubb körd  BMW 740 år 98 nya motorn 4,2 eller ngt sånt. Den har gått 18000mil med skinn automat och navi. Är den värd något eller gör jag bort mig om jag köper den för 55?

Lowlife
809 Inlägg
2 april 2013
Juebear skrev:
Hejsan snubbla på en gubb körd  BMW 740 år 98 nya motorn 4,2 eller ngt sånt. Den har gått 18000mil med skinn automat och navi. Är den värd något eller gör jag bort mig om jag köper den för 55?

ett tips är att kolla blocket.se vad dem ligger på där ungefär i samma utrustning o dyl, annars finns det väl div hemsidor där man kan värdera bilar osv, dock ger ju dem inte pris på skick. tongue

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

349 Inlägg
2 april 2013
utrustning?
skick?
Service?
Import?
Besiktad?
Skattad?
Rost?
eventuella fel?

6 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Sant om man går på blocket tex är det ett klipp men 15 år gammal bil är det inte lätt att pungs så mkt. Den är ju grym att köra och skicket är helt otroligt. Anja ngn 740 kunnig skulle behöva kliva fram innan jag pungar.

6 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Besiktigad,skatt ingen rost full service import sen 99. Litar på gubben som jag handlar den utav. Så inga fel

Forummoderator
18 041 Inlägg
2 april 2013
55 lappar? Hahaha... Kanske inte...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Lowlife
809 Inlägg
2 april 2013
Juebear skrev:
Besiktigad,skatt ingen rost full service import sen 99. Litar på gubben som jag handlar den utav. Så inga fel

import gör att den sjunker lite i värde för dem flesta.

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

6 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Billigast på blocket 70 papp har inte ens samma utrustning

6 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Ok tack vill iaf ha denna i sommar den är så sjukt härlig.

Forummoderator
18 041 Inlägg
2 april 2013
Juebear skrev:
Billigast på blocket 70 papp har inte ens samma utrustning

Ge ett bud. 48? De är sjukt svåra att sälja. Men ska du behålla bilen så...

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_750 … 15&w=3

12:an är mycket trevlig. Tro mig. Men mycket törstig. Men den går förvisso marginellt bättre än 740 Men 12:a är 12:a...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
48 kanske Men han tar nog 50 vill inte sälja jag menar kan jag hålla den här i garage med detta skick i 10 år till och köra med den på sommrarna lite. Den har verkligen inte en repa + att den är servad på BMW firma sedan start. Import gör det lite sämre för mig också men eftersom att den har varit i Sverige sen 1 år efter den såldes  borde den inte vara skruvad och skicket på bilen är bra med 1 ägare i Sverige.

Forummoderator
18 041 Inlägg
2 april 2013
Juebear skrev:
48 kanske Men han tar nog 50 vill inte sälja jag menar kan jag hålla den här i garage med detta skick i 10 år till och köra med den på sommrarna lite. Den har verkligen inte en repa + att den är servad på BMW firma sedan start. Import gör det lite sämre för mig också men eftersom att den har varit i Sverige sen 1 år efter den såldes  borde den inte vara skruvad och skicket på bilen är bra med 1 ägare i Sverige.

Tja. Visst är det underbara bilar. Lite men... Bilen är bra. Ryktet om ägaren sämre :-)

137 Inlägg
3 april 2013
Jag var också på jakt efter en 740 ett tag, men skrämdes av ägandekostnaderna. Sen köpte jag iofs en Supra....
Iaf..kika in på autopower.se och tanka hem deras guider...guld värt om du ska köpa en 7-serie

12 086 Inlägg
3 april 2013
En rostfri E38 i bra skick och dräglig utrusning skulle jag kunna ge 55tkr för. Det som skulle hejda mig är att den inte är facelift. E38 i "normalskick" står lågt i kurs, och de flesta är rostskadade.

E38 är förhållandevis problemfria bilar och jag kan inte påstå att de skulle va särskilt dyra i drift? Men visst är det billigare att köpa en V70 smile

Jag köpte en E65 då jag tröttnade på rostiga E38, men annars tycker jag det är en underbar bil!

Sök