Köpt utan motor och växellåda, målet är till att börja med att få en snygg och funktionell gatbil med möjlighet att ge sig ut på banan. Efteråt blir det kanske lite trim etc :)
Får väl efter lite tjat av hejpadig starta en projekt-tråd... Bilen är en RX-7 från 1993 som jag köpte idag av en kollegas polare. Dessvärre saknas rotorhus och växellåda men det ska nog gå att lösa. Slänger upp ett par bilder så får vi se vad som händer.
Nej jag letar för fullt efter delar för att få ihop det, tyvärr kostar det en hel del.. Försöker leta i Storbritanien och USA men vi får se vad det ger. Jag börjar med det kosmetiska.
Va nere i garaget igår. Hade lite hjälp så fick faktiskt gjort en del, bortsett från den jävla bulten till stolen... Piss när papegojtången inte kommer.. Aja, slänger upp lite bilder så får ni kolla själva! Bortskänkes ifall någon behöver och har tid över för att reparera
Inte för att jag e världs bäst på vankel. Men jag finns i närheten av dig. Så om du behöver titta hur något är dragit eller något liknande så hör av dig. David har mitt nr.
Inte för att jag e världs bäst på vankel. Men jag finns i närheten av dig. Så om du behöver titta hur något är dragit eller något liknande så hör av dig. David har mitt nr.
Kanon! Lägger till dig i kontaktlistan här också så har jag koll ifall jag inte får tag på honom
Tips angående bulten, dremmel med kapskiva på eller rent av vasse vinkel om man vågar. Så slipar du till 2 sidor så det blir platta och sedan en hederlig skiftnyckel så är den loss på nolltid
Tips angående bulten, dremmel med kapskiva på eller rent av vasse vinkel om man vågar. Så slipar du till 2 sidor så det blir platta och sedan en hederlig skiftnyckel så är den loss på nolltid
Tack Dremmel ska jag försöka låna med från jobbet, saknas i verkstan. Alldeles jävligt att komma till bara, alldeles för lätt att slinta och förstöra inredningen. Ska först försöka såga igenom skallen med bågfil (bara ett par mm kvar ) sen slå runt den med huggmejsel. Kommer uppföljning på bultjävlen nästa uppdatering