Allt börja med att bilen inte starta när den var kall. Så efter ett tag prata jag med Lecab och fråga vart kallstarten/tempgivarn satt på denna bil. Då förklara han det var en tempgivare och vart den satt på 2.0liters motorn. och den såg ut såhär
Sen var jag upp till min reservdelsbil och plocka ner givaren som satt på samma ställe. Den ser inte lika dan ut, den ser ut såhär:
Man ser ju att dem inte är lika för fem öre. Men jag pröva montera den endå, iaf det bara skett en förändrig utseende mässigt på dom 3året det skiljer min 2liters motor från 96 och min 1.8liters motor från 93 (golfen med 1.8 från 93 är reservdelsbilen) Men bilen går fortfarande inte igång när han är kall.
Så nu är min fråga, är det verkligen temp givaren som gubben menar? för jag kolla på laga.se lite snabbt vad en likadan givare kostar. Och jag hittar den inte
och om det sitter nån som vet vart tempgivarn sitter, iaf det inte är denna Lecab gubben menar, berätta gärna vart den sitter!
Bilarna är golf 3or, iaf det är nån som inte har koll på vilket år vilken dem gjordes
Edit: dem sitter vid luftburken, iaf det är till nån mer hjälp