Tänkte slänga in projekt på vad man håller på med när man orkar...
Bilen är en 318i -88 med finfina m40 motorn original. Köptes hösten 2010 som förstabil och rullade med m40 motorn till våren 2012, provade på att bygga turbo Hösten 2011,gick hyfsat. Sen vart det körkort och efter 3 dagar va motorn slut. Den byttes fort till en m42b18 jag köpte med Vems system och kralligare koppling. Rullade med turbo på hösten men med wg strul så fick inte ner laddet under 1.6 bar. Och lite förlite med soppa så jag började bygga nytt igen.
SÖKER
Däck Sponsror / Billiga däck 14-16''.
16'' fälgar 2st räcker. 4x100
Diff. 168-188 hus. Utväxling spelar ingen större roll.
Större skivor,runt 300+, 4x100. Helst komplett med ok och adapter för e30.
Setup 2012:Oöppnad m42b18
M20 svänghjul
6pucks sinter
Sachs 618 tryckplatta
Arp bult i toppen
Pulssplitt t3 grenrör
Holset Hx35 1.6 Bar - Ny 2013
Wastegate inbygd. - Extern 50mm+, 2013
2,5'' downpipe och avgas. - 3,5'' 2013
2,5'' och 3'' trycksystem - 3'' 2013
3'' Alu Intercooler
38mm Dump - 50mm 2013
Siemens Deka 875cc Spridare
Deatschwerk dw200 pump - Dw340 2013
Vems Sprut
100% e85
Ungefär samma setup nu iår men lite förändringar.
Chassi:Coilovers
Powerflex bussningar runtom
Krängare ifrån 318is
Bakvagn med skivor ifrån 318is
Hydralisk handbroms
Slänger in lite bilder sen kommer de mer när de händer något!
Gammal bild ifrån när jag precis hade köpt den!
Sen lite bilder ifrån sommarn 2012.
Nya däck ska väl köras in?
Sen va de dags för vinter,så en annan motor slängdes på... Självklart lagerras på den samma natt...
'
Så den fick stå såhär hela vintern för vart så less....
Lite smidda kolvar som förmodligen åker i nästa vinter!
Letar grenrörsläckage...
Och senast som idag höll jag och kusin på med bilen... Nu är det bara blinkers fram och lysena kvar inför besiktning!