2688
Sök

Nollställa båtmotor 2takt, vart hittar jag fakta eller kan någon hjälpa mig

den enda som e som jag
274 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
Mercury 40hk gammal 2cylinder 2takt.
Ska lossa svänghjulet och undrar om jag måste nollställa motorn så inte tändningen ändrar sig?
Vart hittar jag fakta om detta?

Din dröm är min verklighet

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
6 april 2013
Vad är det för årsmodell på motorn?
Jag har en Mercury 500 från 1963, så det finns ju några årsmodeller att välja bland.
Senast redigerat av Swedenrockers (6 april 2013)

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 april 2013
nozzen skrev:
Ska lossa svänghjulet och undrar om jag måste nollställa motorn så inte tändningen ändrar sig?

Svänghjulet sitter ju med en kil på axeln och kan ju bara hamna i samma läge när det du sätter tillbaka det.

Autotech

den enda som e som jag
274 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
Busgrabb skrev:
nozzen skrev:

Svänghjulet sitter ju med en kil på axeln och kan ju bara hamna i samma läge när det du sätter tillbaka det.

Ok misstänkte det, blev fundersam bara för det sitter en lapp på svänghjulet med tändnings läge siffror på, antagligen till stroboskop. Hur justerar man tändningen, om ni vet?

Din dröm är min verklighet

Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 april 2013
nozzen skrev:
Busgrabb skrev:
nozzen skrev:

Ok misstänkte det, blev fundersam bara för det sitter en lapp på svänghjulet med tändnings läge siffror på, antagligen till stroboskop. Hur justerar man tändningen, om ni vet?

Inte alls säker på den motorn men kan du inte vrida själva tändplattan under svänghjulet?

Autotech

Sök