Nissan GT-R prislappen på en 2012a kommer inom väldig snar framtid ligga under 600 000 om dom inte redan gör de? Varför vill du ha en 2012a just? samma bil i stort sätt? Köp en 2009 å mappa om den hos något företag, vet att JRM mappar mkt GT-R å vipps så har du mer kraft än 2012an, (inte säker men misstänkar att den ända skillnaden i stort sätt är programvaror osv som skiljer dom åt?) 2013 vet ja att dämparna gjordes om en aning...
I mina öron låter det fullkomligt idiotiskt att satsa i stort sätt alla pengar + lite till i en lekbil som är helt ny...
Varför inte importera från USA så har du en bil som presterar bättre än en 2013 i sverige för långt under 500 000. Tror även de är möjligt att få hem en GT-R för under 400 000.
EDIT: Snart ligger ju de billigaste GT-R för samma pris som de lite finare R34orna sjukt va R34an står sig bra!
Nissan GT-R prislappen på en 2012a kommer inom väldig snar framtid ligga under 600 000 om dom inte redan gör de? Varför vill du ha en 2012a just? samma bil i stort sätt? Köp en 2009 å mappa om den hos något företag, vet att JRM mappar mkt GT-R å vipps så har du mer kraft än 2012an, (inte säker men misstänkar att den ända skillnaden i stort sätt är programvaror osv som skiljer dom åt?) 2013 vet ja att dämparna gjordes om en aning...
I mina öron låter det fullkomligt idiotiskt att satsa i stort sätt alla pengar + lite till i en lekbil som är helt ny...
Varför inte importera från USA så har du en bil som presterar bättre än en 2013 i sverige för långt under 500 000. Tror även de är möjligt att få hem en GT-R för under 400 000.
EDIT: Snart ligger ju de billigaste GT-R för samma pris som de lite finare R34orna sjukt va R34an står sig bra!
Tycker du alla som köper nya bilar är idioter? Jag tänkte inte köpa helt ny även om jag gärna hade gjort det men jag tar lika gärna en begagnad för 200k mindre. Angående årsmodellerna så vill jag ha så ny som möjligt samt de nyare har väl 550hk?
Vill inte mappa å fippla med motorn, tidigare erfarenheter säger mig att det bara blir krångligare den dagen man vill sälja. Av samma anledning vill jag inte ha import. Enklare att kolla historiken på svensksåld.
Nissan GT-R prislappen på en 2012a kommer inom väldig snar framtid ligga under 600 000 om dom inte redan gör de? Varför vill du ha en 2012a just? samma bil i stort sätt? Köp en 2009 å mappa om den hos något företag, vet att JRM mappar mkt GT-R å vipps så har du mer kraft än 2012an, (inte säker men misstänkar att den ända skillnaden i stort sätt är programvaror osv som skiljer dom åt?) 2013 vet ja att dämparna gjordes om en aning...
I mina öron låter det fullkomligt idiotiskt att satsa i stort sätt alla pengar + lite till i en lekbil som är helt ny...
Varför inte importera från USA så har du en bil som presterar bättre än en 2013 i sverige för långt under 500 000. Tror även de är möjligt att få hem en GT-R för under 400 000.
EDIT: Snart ligger ju de billigaste GT-R för samma pris som de lite finare R34orna sjukt va R34an står sig bra!
Tycker du alla som köper nya bilar är idioter? Jag tänkte inte köpa helt ny även om jag gärna hade gjort det men jag tar lika gärna en begagnad för 200k mindre. Angående årsmodellerna så vill jag ha så ny som möjligt samt de nyare har väl 550hk?
Vill inte mappa å fippla med motorn, tidigare erfarenheter säger mig att det bara blir krångligare den dagen man vill sälja. Av samma anledning vill jag inte ha import. Enklare att kolla historiken på svensksåld.
Nej men utifrån det jag läste i ditt första inlägg så är det en skum prioritet för en småbarns farsa, men å andra sidan lär han bli ballast när han lämnas på dagis
Mjo black edition har 550hk, vilket du kan ordna på vilken årsmodell av en GT-R som helst med programvara, Sen i dagsläget med internet å tillgång till så mycket man nu har så är de minst lika lätt att kolla historik om utländska bilar som svenska bilar så det med att de skulle vara så mycket lättare att kolla historik på en svensksåld känns lite gammalmodigt
Du har ju mer än halva nu med ca 400k som du sa att du kunde få ihop. Är väl inget fel i att lägga resten på avbetalning, det gör många även om dom har hela summan.
Kör på det och kör drömbilen, det är ju värt det. Jag tänker ofta som så att: Man lever bara en gång!
Du har ju mer än halva nu med ca 400k som du sa att du kunde få ihop. Är väl inget fel i att lägga resten på avbetalning, det gör många även om dom har hela summan.
Kör på det och kör drömbilen, det är ju värt det. Jag tänker ofta som så att: Man lever bara en gång!
Värt att tänka på när du köpt din dyra fina bil är att en dyr och fin bil också kostar pengar att äga. Själva köpet är ju bara början.
Du säger att du inte vill fippla med motorn. Men om du får bilen, låt säga 400 000 Kr billigare, är det inte värt det? Det är ju trots allt 1000 Kr i månaden i ren räntekostnad räknat lågt på 3% ränta. Det tråkiga med att inte betala bilen kontant är ju att den kostar pengar även under vintern när den är avställd...
Jag anser inte att 65 Hk och 3000 mil är värda 400 000 Kr. Jag anser även att man är en idiot om man tycker att det ÄR värt det. Har man så mycket pengar att man inte vet i vilket hål man ska stoppa dom så kan jag förstå varför man går och köper en ny bil.
Jag tror inte att du blir missnöjd över prestandan i -10an. Inte ens utan fippling. Det är ju fortfarande en otroligt grym kärra!
Bara säga en sak.. kolla försäkringen innan du bestämmer dig, bara ett LITET tips... speciellt Skajjor är sjukt dyra att försäkra...
Håller med det är sjukt dyrt att försäkra såna bilar . Jag kollade på en 2009 års model av Lexus ISF på pappas namn helt försäkring hos FOLKSAM 23 000kr och då har vi en hel del rabbat och han är 50 bast så en GTR borde fan i med vara rätt så dyr
Bara säga en sak.. kolla försäkringen innan du bestämmer dig, bara ett LITET tips... speciellt Skajjor är sjukt dyra att försäkra...
Håller med det är sjukt dyrt att försäkra såna bilar . Jag kollade på en 2009 års model av Lexus ISF på pappas namn helt försäkring hos FOLKSAM 23 000kr och då har vi en hel del rabbat och han är 50 bast så en GTR borde fan i med vara rätt så dyr
Läste nånstans att IF tror jag det var skulle ha över 200.000kr per helår vid helförs om man var runt 20 och hade haft körkort kort tid och bodde i stortstad.. Googla på det, finns massor av inte så kul läsning.. jag har kollat för jag är själv på jakt efter en japansk sportbil i byte mot min Audi S8 som inte heller är så billig, vart billigast med märkesförsäkring för mig...
Oftast kan man ju teckna en entusiastförsäkring. Brukar ligga på ungefär samma pris per år som en "vanlig" bil.
Jag kollade en sån försäkring när jag var sugen på att köpa en Mustang, problemet var att man fick inte köra så mycket samt att man inte få åka med bilen till jobbet.
Oftast kan man ju teckna en entusiastförsäkring. Brukar ligga på ungefär samma pris per år som en "vanlig" bil.
Jag kollade en sån försäkring när jag var sugen på att köpa en Mustang, problemet var att man fick inte köra så mycket samt att man inte få åka med bilen till jobbet.
Oftast kan man ju teckna en entusiastförsäkring. Brukar ligga på ungefär samma pris per år som en "vanlig" bil.
Jag kollade en sån försäkring när jag var sugen på att köpa en Mustang, problemet var att man fick inte köra så mycket samt att man inte få åka med bilen till jobbet.
Det beror ju på vilken firma som du tecknar hos också.
Man har ju en maxgräns per år. Sedan kanske man inte behöver köra gt-r till jobbet varje dag. Du kan ju alltid hävda att du ska åka någonstans efter jobbet med bilen.
Greven78, ge mig skillnaden på 400 000 så ska jag se till att du får den värsta GTR en i stan...
Det kan jag tro men är inte intresserad av att "fippla" med motorn, vill ha allt original.
Duvet orginal är inte alltid bäst...en välgjord mjukvara där man inte behöver ta hänsyn till buller och emissionskrav kan göra att bilen både går bättre och jämnare osv... Så att få bilen mappad av en seriös firma behöver inte vara negativt på något sätt.