2173
Sök

Byta av multirem guide UTAN AC

773 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
Hejsan här sitter jag med en skuren Ac pump och ingen budget att laga den och sedan fylla på nu lagom till sommaren då den "inte" behövs:/
Nu till saken, har sök och sökt och sökt men hittar bara bilder på hur man monterar en multirem utan AC. Så finns det någon vänlig själ som skulle kunna upplysa mig och förklara för mig då detta är mitt första byte av multirem och tänkte nu göra det själv då verkstad vill ha 500 spänn för bara arbetet:(

Nu till vad jag skulle vilja ha för guide är BILDER och lite text, förklaring på enkelt fix på specialverktyget och allmänna tips:)

Detta hade gjort min dag så ni som kan detta snälla hjälp mig, och onödiga kommentarer SLUTA. Har sök med ljus och lykta i snart 2 timmar och visst har hittat bra guider men inte fan är där bilder bara en massa text som är jätte svår att läsa för en dysleksier,

Ps reserverer mig för felstavningar:)

Saab Freak
292 Inlägg
8 april 2013
ska luska lite ikväll m8 smile

Mvh:Andreas

773 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
GrEEn81 skrev:
ska luska lite ikväll m8 smile

Gör så tycker det är märkligt med så lite trådar med bilar utan ac:)

2 656 Inlägg
8 april 2013
silversnurran skrev:
Hejsan här sitter jag med en skuren Ac pump och ingen budget att laga den och sedan fylla på nu lagom till sommaren då den "inte" behövs:/
Nu till saken, har sök och sökt och sökt men hittar bara bilder på hur man monterar en multirem utan AC. Så finns det någon vänlig själ som skulle kunna upplysa mig och förklara för mig då detta är mitt första byte av multirem och tänkte nu göra det själv då verkstad vill ha 500 spänn för bara arbetet:(

Nu till vad jag skulle vilja ha för guide är BILDER och lite text, förklaring på enkelt fix på specialverktyget och allmänna tips:)

Detta hade gjort min dag så ni som kan detta snälla hjälp mig, och onödiga kommentarer SLUTA. Har sök med ljus och lykta i snart 2 timmar och visst har hittat bra guider men inte fan är där bilder bara en massa text som är jätte svår att läsa för en dysleksier,

500 spänn för byte av multirem e väl inte farligt lämna in den förtusan big_smile

773 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
ekelund88 skrev:
silversnurran skrev:

500 spänn för byte av multirem e väl inte farligt lämna in den förtusan big_smile

Men som arbetslös på 3000 kr från förskringskassan så är det DYRT!smile och man måste lära sig någon gång:)

43 Inlägg
8 april 2013
ska se om jag kan förklara mig bra tongue '.

1.Börja med att hissa upp bilen ta bort däcket på passagerar sidan samt dom inre plasthjulhusen.

2.Nästa steg är att ta bort hjulet som sitter i spännaren OBS! bulten är felgängad så du skruvar åt motsatt håll.
ta bort den gamla remmen och montera den nya. ett tips kolla hjulen så dom ser fräscha ut är inte dyra att byta när du endå är där.

3.nu blir det tusen gånger lättare om du har en kompis som hjälper och ett järnrör. tongue
sätt remmen på alla hjulen utom spännrullen mellan generator och servopump. montera hylsa samt spärrskaft me järnrör på bulten till spännaren och be din kompis dra mot framrutan om man säger så ju mer han drar desto mer rem får du montera akta bara sa han inte slinter och skadar något kan vara irriterande.

4.sedan när remmen är på bara montera tillbaka allt igen i omvänd ordning.

hoppas detta hjälpte lite iaf big_smile

Sök