Idag var jag en sväng till Biltema och köpte lite bränsleslang, Slangklämmor, avgasbandage och lite annat smått.
Så nu är bränsletrycks regulatorn installerad och klar och har även monterat dom nya spridarna och dom passade konstigt nog helt perfekt utan minsta modifikation
så bränslesystemet är helt klart nu.
Svetsade även klart downpipen helt och gjorde en anslutning så jag kan bygga vidare avgassystemet från den och vidare bakåt
Så vart instalationen av min BTR
Här skymtar man spridarna, Det är Volvos Gröna R spridare 968 för er som inte följt från början, dock kina kopior men duger dom inte får det bli äkta vara såklart, men vill prova och se vad dom går för
vem vet kina spridarna kanske är bra, man får ju aldrig veta om man inte provar
Ganska nöjd med svetsningen idag, detta är på delningen av downpipen
börjar känna mig säkrare med svetsen nu och inställningen av den
Så vart helheten, har bucklat in röret där med flit pga av plats brist mellan torpedvägen och krängningshämmaren, så fick göra så för att röret ska komma ner under bilen utan att ta i nåt på vägen
men inte tror jag att det ska påverka nåt mer en utseendet direkt
anslutningen där nere är endast punktad för han inte med att svetsa klart den få Polaren Eric hade svetsen när han rost lagade sitt golv så orkade inte störa medans han höll på.
Men svetsar ihop det imorgon den är i alla fall på rätt positon och redo för att fogas ihop
Juste jag köpte även en Slangmäjsel på biltema för att jag inte har haft någon tidigare och har saknat det så jag köpte mig en på biltema men den gick av efter första slangklämman jag drog åt haha... så nu har jag ingen endå
Jävla skit kvalitet jag drog inte ens åt hårt, trodde det var slangklämman som gick sönder med det var mejseln som gick av före klämman och bara det säger ju en del om kvaliteten.
Har kollat på vad jag behöver för material till tryckrör/tryckslangar och ska nu göra en beställning från DO88, så hoppas på att få hem det innan helgen
sen har jag bara ett enda problem kvar innan uppstart och det är oljereturen. men ska försöka lösa det innan helgen också så man kan få starta monstret