Jag tycker de borde tillåta tracktorer här på Garaget.
Vi borde vara stolta som har dom.
Det e ju trots allt bara i sverige vi har dem.
Och nu efter årsskiftet får vi ju inte ens BYGGA dem!
Snart vill de ha bort dom från vägarna helt och hållet.
Det e skandal.
är det då inte bättre att skruv och bygg sugna ungdomar köper
våra skrot bilar och bygger om dem till traktorer, än att vi kör i
väg våra gammla bilar till skroten för att bli ett litet paket.
Som de sen smälter ner och återanvänder till konservburkar!
Man ser ungdomar koma hem skjuvandes på någon gammal rostig
volvo som vi förmodligen aldrig skulle drömma om att köpa.
Något de köpt för sina egna ihop tjänade slantar.
De rullar in dessa rostiga gammla bilar i sina garage.
Dagarna senare hörs skrik och klagande inifrån dessa garage,
när de slipar ned rosten med sandpapper,
eller förgäves försöker dra elen till extraljusen.
Men de kjämpar på med sina objekt.
Och efter några månaders slit puttrar en kapad duett ut från garaget.
Med en kille lika glad som på julafton.
Dess bilar hänger de sedan en lgf skyllt på och åker i väg för besiktning.
När de sedan går igenom besiktningen kallas de A-traktorer.
Efter besiktningen börjar de skruva och trimma sina traktorer.
Det är förstås olagligt att trimma.
Så de använder sej av varvtalsregulatorer och välgömda Vip brytare för
att dölja att de inte kan gå fortare än 30km/h.
Efter sina sommar jobb är det en del som börjar styla sina traktorer.
en del nöjer sej med en snygg lack och ett par väll sittande Alu fälgar.
Medans en del bygger hela vägen ut, med vingar, kjolpaket, neon, You name it.
en del av dessa stylare väljer åxå att ställa ut / visa sina byggen på mässor så
som T.ex. Vallåkra träffen som är rätt känd för att ha med traktorer och Epas.
Vad är en Epa då?
-Jo det ska jag tala om.
Skillnaden mellan en epa troktor och en A-traktor är att
en Epa traktor får gå hur fort som hälst på första och andra
växeln, MEN de får inte åka fortare än 30km/h.och de har inga
fjädrar bak så man vill inte åka fortare, om man inte vill ha massage då!
En a-traktor varken får eller ska kunna åka fortare än 30km.h
den har däremot fjädrar.
en a-traktor ska vara spärad med en brytrotor.
och ska vara besiktigad med dubbla växellådor.
och kapade så bara två perssoner kan åka samtidigt.
för behövde de inte vara kapade alls.
Men sen sa Svenska regeringen att man måste ha galler emellan stolarna
och baksätet,och bak dörrarna fick inte kunna öppnas utifrån.
Bak luckan fick heller inte kunna öppnas.
Att riva ur baksättet och bygga en förlängd hatthylla gick åxå bra.
Men nu måste de alltså vara kapade så att du knappt ska kunna få in
ryggsäcken bakom stolarna.
Tycker inte att de i riksdagen ska sitta där uppe och bestäma
om något de inte ens vet vad det e förnått.
fråga dem om de vet vad en A-traktor e, Tror faktiskt inte det kan ge ett riktigt svar
Tycke det e kul att se ungdomarna skruva och bygga.
Ta det inte ifrån dom. det e ju faktiskt allt de har.
vad tycke ni???
Vi borde vara stolta som har dom.
Det e ju trots allt bara i sverige vi har dem.
Och nu efter årsskiftet får vi ju inte ens BYGGA dem!
Snart vill de ha bort dom från vägarna helt och hållet.
Det e skandal.
är det då inte bättre att skruv och bygg sugna ungdomar köper
våra skrot bilar och bygger om dem till traktorer, än att vi kör i
väg våra gammla bilar till skroten för att bli ett litet paket.
Som de sen smälter ner och återanvänder till konservburkar!
Man ser ungdomar koma hem skjuvandes på någon gammal rostig
volvo som vi förmodligen aldrig skulle drömma om att köpa.
Något de köpt för sina egna ihop tjänade slantar.
De rullar in dessa rostiga gammla bilar i sina garage.
Dagarna senare hörs skrik och klagande inifrån dessa garage,
när de slipar ned rosten med sandpapper,
eller förgäves försöker dra elen till extraljusen.
Men de kjämpar på med sina objekt.
Och efter några månaders slit puttrar en kapad duett ut från garaget.
Med en kille lika glad som på julafton.
Dess bilar hänger de sedan en lgf skyllt på och åker i väg för besiktning.
När de sedan går igenom besiktningen kallas de A-traktorer.
Efter besiktningen börjar de skruva och trimma sina traktorer.
Det är förstås olagligt att trimma.
Så de använder sej av varvtalsregulatorer och välgömda Vip brytare för
att dölja att de inte kan gå fortare än 30km/h.
Efter sina sommar jobb är det en del som börjar styla sina traktorer.
en del nöjer sej med en snygg lack och ett par väll sittande Alu fälgar.
Medans en del bygger hela vägen ut, med vingar, kjolpaket, neon, You name it.
en del av dessa stylare väljer åxå att ställa ut / visa sina byggen på mässor så
som T.ex. Vallåkra träffen som är rätt känd för att ha med traktorer och Epas.
Vad är en Epa då?
-Jo det ska jag tala om.
Skillnaden mellan en epa troktor och en A-traktor är att
en Epa traktor får gå hur fort som hälst på första och andra
växeln, MEN de får inte åka fortare än 30km/h.och de har inga
fjädrar bak så man vill inte åka fortare, om man inte vill ha massage då!
En a-traktor varken får eller ska kunna åka fortare än 30km.h
den har däremot fjädrar.
en a-traktor ska vara spärad med en brytrotor.
och ska vara besiktigad med dubbla växellådor.
och kapade så bara två perssoner kan åka samtidigt.
för behövde de inte vara kapade alls.
Men sen sa Svenska regeringen att man måste ha galler emellan stolarna
och baksätet,och bak dörrarna fick inte kunna öppnas utifrån.
Bak luckan fick heller inte kunna öppnas.
Att riva ur baksättet och bygga en förlängd hatthylla gick åxå bra.
Men nu måste de alltså vara kapade så att du knappt ska kunna få in
ryggsäcken bakom stolarna.
Tycker inte att de i riksdagen ska sitta där uppe och bestäma
om något de inte ens vet vad det e förnått.
fråga dem om de vet vad en A-traktor e, Tror faktiskt inte det kan ge ett riktigt svar
Tycke det e kul att se ungdomarna skruva och bygga.
Ta det inte ifrån dom. det e ju faktiskt allt de har.
vad tycke ni???
Senast redigerat av Wishmaster_ (23 oktober 2006)
dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^
no brain no pain ^^
0
0
0
0