panda666 skrev:
Hej!
tycker du ska skaffa nått i bmw klassen då. man får väldigt väldigt mycket bil för pengarna..antingen en e39
eller e46 . du kan hitta väldigt fina exemplar för runt 35.000 . skit i franska bilar:)
och om du vill ha riktigt snåla samt väldigt driftsäkra bilar kolla på toyota-honda-mitsubishi . nått åt de hållet.
många kommer säkert komma med saab och sånnt..du får se. Men ja tycker inte dom är så driftsäkra
Mycket skitsnack om Saab från din sida. Jag kan nästan garantera att du aldrig ägt en Saab ens.
BMW däremot; för de pengarna får du en halvrisig av de som nämnts med många mil på mätaren, om den överhuvudtaget stämmer. De är dyra då de kostade betydligt mer nya och håller värdet även 15 år seanre mot många andra märken. För att inte tala om kebabstämpeln som hjälper till att dra upp begagnatpriserna då alla "bruushor" med självaktning ska ha en.
Dessutom är de populära ungdomsbilar tack vare bakhjulsdriften och riskerar att vara rätt misshandlade, och e46 rostar som en Opel från 70-talet.
Bilar i samma storlek som Passat är ju då som nämnts redan BMW 5-serie, Audi A6, Volvo V70, Saab 9-5, Toyota Avensis m. fl.
Vad vill du ha av bilen; Komfort, utrustning, prestanda etc?
Och tvärtemot vad herr panda menar får du faktiskt en 9-5 MY04 eller nyare med stora 2,3-motorn för de pengarna, antingen en Aero eller en 2,3T 220 hk. De har ombyggt motorblock fr o m MY04 och drabbas inte av oilsludge som de tidigare kan göra. Dessutom har de den stora turbon som är skottsäker.
Särskilt sedanen är riktigt billig och riktigt mycket bil för pengarna, och en Aero går att hitta om du letar. Den har den utrustning man behöver.
Så vad väljer man, en BMW från andra sidan millennieskiftet med uppåt 200 hk eller en Aero från 2004 med 250 hk och en massa utrustning? Saaben är nyare och lär vara mindre sliten.
Franska bilar skulle även jag undvika. Vi har nästan nya Renault Megane på jobbet, en -10 och en -11, och de är på verkstaden för jämnan. Är det inte ABS som krånglar är det bromsar eller elektronik.
De äldre är inte bättre...
Men jag tror nog säkert att Renault och Peugeot är jäkligt bra bilar i ett land utan vintersäsong, typ Skåne...