Hejsan där ute!
Det står ganska still med bilen just nu, inte helt still. Har väll fått lite gjort sedan sist. Slipat en del men återstår fortfarande MYCKET arbete innan den är klar! Och Classic Car Week är knappt 2 veckor bort och då hade jag tänkt ha bilen klar för vi lä ha något att åka i.....
Så har bestämt att fuska klart den, alltså bara slipa någorlunda och sparayburks lacka den och i med gamla motorn och sedan slipa ner och göra det seriöst efter Classic!
Iallafall lyfte jag toppen på gamma motorn här om dagen då det var dålig komp på en cylinder. Och att det var vatten i oljan! Kompet berodde antagligen på att ett avgas ventilsäte som läckte och vattnet berodde nog på topp packning. Men orkar inte bry mig så mycket om den motorn då den bara ska gå under Classic, sen hoppas jag att den är död, så bryr jag mig inte om ventilsätet nå!
Kommer att göra bilen LÅG också till Classic! skruva ihop fjädrarna bak och plocka undan dom fram.Kommer ändå inte bli att åka nå fort då!
Och garaget byggs det för fullt på också, ut sidan är så gott som klart, bara inredning + portar kvar sen är det klart!
Sen byggde jag en liten frän lampa av en gammal turbo jag fick från jobbet!
Det var först tänkt att jag skulle se om den gick att renovera då det finns renoveringskit att köpa här i byn för 390:- men när jag skulle skruva isär den så missade jag en sak! så dum å ivrig som man är så glömde jag bort att kompressor hjulet satt med felgängad mutter.... Men kom på det precis innan axeln gick av, så då vare bara att skrota den idén. Fick bli en lampa istället!
Det var allt för nu! Ska se till att updatera lite oftare här nu när bilen ska igång igen!
Hörs!!