3118
Sök

BMW E34 518i -94 Elfel!!

3 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
Nu är jag less.
Häromdagen då jag skulle starta min bil så vred jag på nyckeln en gång utan att motorn gick igång, vred en gång till och då startade den, men då började helt plötsligt varningsblinkersen blinka och elhissar, vindrutetorkare, c-lås samt stereo slutade fungera i samma veva.
Men jag lyckades efter många om och men hitta problemet (trodde jag), kollade säkringen för varningsblinkersen och såg att det satt en 15A säkring där. (ska vara 7,5a) Så jag bytte  och vips började allt funka som det skulle.
Tills morgonen efter, då började det igen men fungerade en stund idag medans jag körde, men efter att bilen varit av och jag startade den igen så fungerade det inte och jag har testat allt möjligt. Även bytt crashrelä. Men det vill ändå inte fungera och nu fungerar heller inte halvljusen.

Någon som vet vad f*n det är för fel?!? blir galen...

RACESOLUTIONS.SE
43 Inlägg
11 april 2013
Tjenare Goffan! Kaaan vara ute på tunn is nu, men för ett par år sedan pillade jag med en 520 e34 som också hade en massa lustiga fel, bla att c-låset flippade ut, bilen vägrade starta ibland etc.
Hittade efter många om och men en huvudsäkring som var sprucken, säkringen var av typen metallbleck och sitter i någon elbox i motorrummet, tillsammans med massa andra säkringar. Provade att ta bort denna och lödade ihop den vid sprickan och sen var alla problem borta! Bara en reflektion jag fick, men kanske värt att kolla. Lycka till iallafall!

Eating R:s, Shitting Aeros

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
12 april 2013
Att säkringen var för stor påverkar inte hur sakerna som är kopplade efter den fungerar. Hade den varit för liten så hade den bara brunnit av, är ju bra ändå att du bytte då dess syfte är att skydda från kabelbrand. Har bilen betett sej på liknande vis förr? Hur var vädret? Kan vara jordfel eller skadade kablar. Se över jordpunkterna till att börja med, kostar ju inget.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sök