Evildan skrev:
76Lubricants skrev:
bemwee skrev:
Sorry att jag varit otydlig, det handlar om vindrutan, men när man endå pratar om det hade det varit bra o veta hur man får bort dörrsidan på bmw e39 då min elhiss har hoppat av.. framrutan får jag kolla upp med försäkringsbolaget sen lämna för o byta..
Tack för alla svar!
Dörrsidan sitter med två skruvar. En bakom handtaget du öppnar dörren med, och en i fläktutblåset uppe vid rutan på dörren.
Sen sitter den med 6-8 clips runt dörrsidan i ytterkant. Dom ska dras rakt ut, du kan få ta i endel och bända med något.
Sen ska dörrsidan lyftas uppåt av dörren. Listen uppe vid rutan hänger på en kant.
Det kan vara bra att peta upp elhissknappen/rna med en mejsel och dra ur kontakten innan.
Vajern till handtaget hakar du lättast av efter du fått loss dörrsidan.
Airbagsen i dörren sitter kvar på dörren så den behöver du inte oroa dig för.
Är det nu jag ska skriva ngt inlägg som uppfattas som sarkastiskt och fördömande om dessa BMWbilar som aldrig någonsin går sönder?
Välbeskrivet "smörjarn" du kan dina BMW väl.
Haha ja de hade jag nästan väntat mig:-)
Tur att jag tar dina inlägg för vad dom är och inte blir rosenrasande som dom flesta andra:-)
Det blir ju gärna så när man skruvar med ett speciellt bilmärke sedan barnsben, man kan bilarna utan och innan:-)
Senast redigerat av 76Lubricants (14 april 2013)
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76.
www.76olja.nu