2903
Sök

Basen dör då jag höjer.volymen

94 Inlägg
13 april 2013
Trådstartare
När jag höjer dör basen, när jag startar om stereon funkar allt, va så med tidigare ljudet å trodde de va strömmen, jorden eller steget, men är samma sak nu, hade då 2 mds fr12w å mds t5, nu har jag ampire 1000 å en kicker l7 10, så är ju en del skillnad, strömmen är nog inget problem, är ett 85ah batteri å 33mm2 kablar, kan det vara stereon?

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
13 april 2013
mja, jag skulle sätta mina pengar på att det är någon problem med strömmen fortfarande..,

troligen så är de bara skit i någon koppling eller liknande.,
testa att ta en voltmätare DIREKT på strömingångarna på steget , och se om strömmen håller sig stabilt där..,

hade liknande problem när jag kopplade in framsystem, visade sig vara lite skit i en jordpunkt.., spelade bra på låg volym men såfort man drog på lite så dog steget.., ( ändå hade jag bra kablar och 300Ah ifrån kopparblock )

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

1 400 Inlägg
13 april 2013
har du anl eller agu säkring på + kabeln ?

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

94 Inlägg
13 april 2013
Trådstartare
Anl

1 400 Inlägg
13 april 2013
Hycklaren skrev:
Anl

Mät även på remot kabeln när du spelar och se om den dippar

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

94 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Okey, om strömmen/remoten dippar, är de.jordfel då?

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
14 april 2013
Hycklaren skrev:
Okey, om strömmen/remoten dippar, är de.jordfel då?

nja det är strömfel, troligen dålig kontakt, troligen jordpunkt...,

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Sök