Vet inte hur jag misslyckades, gjorde precis som dom rekommenderar på hemsidan. Men men, får bli att man pillar av det och lämnar in det för en riktigt lackering istället
Jag tycker nog att du ska ha det ungefär som det var original. Låt det svarta vara kvar på kåpan och lacka/plastdipa enbart det som var grått på den. Ser ut att bli förmycke annars. Men det är ju en smaksak. Tror dock att det skulle bli snyggt om du gjorde så
Plastidip måste läggas på i fler lager, annars blir det flammigt och släpper lätt. Jag la minst 4 lager vitt + 2 lager pearl på mina kåpor och det har funkat bra även mot värme!
Jag tycker nog att du ska ha det ungefär som det var original. Låt det svarta vara kvar på kåpan och lacka/plastdipa enbart det som var grått på den. Ser ut att bli förmycke annars. Men det är ju en smaksak. Tror dock att det skulle bli snyggt om du gjorde så
Tack för tipset! Motorkåpan där det är grått och resterande småkåpor helt vita menar du?
fonziebear skrev:
Plastidip måste läggas på i fler lager, annars blir det flammigt och släpper lätt. Jag la minst 4 lager vitt + 2 lager pearl på mina kåpor och det har funkat bra även mot värme!
1. Rengjorde det grundligt 2. Applicerade ett tunt jämnt lager 3. Väntade lite 4. Körde dom sista 3 lagren med lite tid mellan
Tack för tipset! Motorkåpan där det är grått och resterande småkåpor helt vita
fonziebear skrev:
1. Rengjorde det grundligt 2. Applicerade ett tunt jämnt lager 3. Väntade lite 4. Körde dom sista 3 lagren med lite tid mellan
Får kanske öva lite mer
Jo precis, annars så kan det bli förmycke å se väldigt dumt ut. Å att hålla sig till ett tema typ vitt/svart men det ser det ju som du gör
Jag tycker nog du ska ta dom svarta å köra ett vit/svart tema på bilen, gärna matta färger. Skulle bli grymt snyggt
Okey! Ja det hade varit något om man kört vit/svart. Men det är så många bilar som redan har det temat? Vitt och krom tema kanske? Eller vit svart? Haha beslutsångest
Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att dina original är mycket snyggare än eftermarknads strålkastarna. Ska du göra något så är det en lätt tonad rökfilm på dem så kommer det bli kanon.
Har följt tråden i tystnad, men vad bra bilen ser ut med alla dessa små detaljer du gör!!
Ang. devileyes så kan du köpa de svarta och lacka de vita om du nu vill fortsätta med vitt tema! Bara ett tips, take it or leave it
Tack för att du tycker om alla detaljer kul å höra! Att lackera insatserna på strålkastarna har varit något jag funderat på länge. Gjorde detta på min V40. Problemet är bara att dessa strålkaste 05-07 är fastlimmade .
Martin_78 skrev:
Ahmedo91 skrev:
Har följt tråden i tystnad, men vad bra bilen ser ut med alla dessa små detaljer du gör!!
Ang. devileyes så kan du köpa de svarta och lacka de vita om du nu vill fortsätta med vitt tema! Bara ett tips, take it or leave it
Det hade nog oxå blivit väldigt snyggt
dasboot skrev:
Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att dina original är mycket snyggare än eftermarknads strålkastarna. Ska du göra något så är det en lätt tonad rökfilm på dem så kommer det bli kanon.
Original strålkastarna har varit något jag funderat på så mycket! Om jag ska behålla dom?, köpa strålkastarna med xenon,? Ska jag köpa nya och prova öppna dessa och få dom lackerade,? Haha. Jag älskar dessa srålkastarna och det var bland dom största anledningarna till varför jag valde en 05-07
Får se hur detta slutar. Har iaf mailkontakt med 2st företag just nu