3252
Sök

Läcker luft mellan fälg och däck.

45 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Tjena!

Krängde på alla däck på fälgarna och 3 fungerar perfekt förutom en bakfälg.
Bakfälgen är 18" och 9,5" bred, sitter 215/40 Nankang Ns-II men den läcker mellan fälg och däck.
Lämnade in den på däckverkstad och de testade lägga två olika typer av deras "lim" men så fort jag sätter bilen i backen så läcker det.

Åkte till Intera eftersom trodde att de var kanske något fel på fälgen, men de hittade inget fel alls och testade deras typ av "lim". Det funkade ett tag och sen började det läcka igen.

Läste lite på olika forum och några rekommenderade "däckspray/punkteringsspray". Vet att det är inge vidare att köra på det men jag testade det. Följde anvisningarna rätt och körde på. Fyllde den största burken som är för 14" och större.

Det höll ca 2-4h och sedan läckte det igen och all punkterings skit flöt ut.

Finns det några utvägar kvar eller är jag typ körd?
Ska jag testa och fylla 2-3 burkar däckspray?
Läste om att man kan köra med slang i däcket, vart köper jag det i så fall?

Hjälp mig är ni snälla big_smile

huh?
10 427 Inlägg
15 april 2013
Enklast är väl att köpa däck med rätt bredd för fälgen - borde vara enklare att behålla luften då wink

Livsnjutare
207 Inlägg
15 april 2013
Slang är nog ett bra alternativ om du vill köra med stretch.
Det ska din närmaste däckverkstad kunna beställa hem.

Lycka till!

/ erichson

45 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
steifan skrev:
Enklast är väl att köpa däck med rätt bredd för fälgen - borde vara enklare att behålla luften då wink

Ja det tror jag säkert att det skulle vara betydligt enklare tongue

erichson skrev:
Slang är nog ett bra alternativ om du vill köra med stretch.
Det ska din närmaste däckverkstad kunna beställa hem.

Lycka till!

/ erichson

Tack, då får jag ringa runt i morgon och hoppas på det bästa!

664 Inlägg
15 april 2013
Ska slänga på ett par 205or på mina 10,5or och i med helt ny ventil igenom fälgen , hade 225 förr och det läckte lite men det var nog för att däcken var helt slutkörda och spruckna  eller kan det vara för att du kör med "kines" däck så att det läcker ur ? wink

45 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Toddemannen skrev:
Ska slänga på ett par 205or på mina 10,5or och i med helt ny ventil igenom fälgen , hade 225 förr och det läckte lite men det var nog för att däcken var helt slutkörda och spruckna  eller kan det vara för att du kör med "kines" däck så att det läcker ur ? wink

Nyrenoverade fälgar och nya däck, men kanske stämmer som du säger att det är på grund av att det är "kina" däck hmm Vill bara få det fungera, ser så fult ut nu när jag glider med 3 schysta fälgar och en plåtfälg haha

664 Inlägg
15 april 2013
ofyfan , men då känns det ju egentligen inte som det bör läcka ur om allt är nytt?!:S haha ah det gör ju det hmm
Men det var ju inte överdrivet mycket stretch om man säger så känns ju som det bör sluta tätt , förövrigt snygga fälgar och lycka till !

45 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Toddemannen skrev:
ofyfan , men då känns det ju egentligen inte som det bör läcka ur om allt är nytt?!:S haha ah det gör ju det hmm
Men det var ju inte överdrivet mycket stretch om man säger så känns ju som det bör sluta tätt , förövrigt snygga fälgar och lycka till !

Ja precis, tycker också det men men ibland vill inget funka big_smile
Tack så mycket smile!

Sök