Lite uppdatering från helgen då, Avgassystemet äntligen på, tyvärr så blev inget lackat vilket var tanken också, men man kan ju inte få allt! Jag är glad för det som blev gjort ändå!
Här följer lite bilder på hur det blev.
Bild på systemet upplockat.
Start direkt efter partikelfiltret.
Vänster utblås
Höger utblås
Bilen är fortfarande väldigt tyst och behaglig att köra, det brummar lite mer vilket för min del bara är positivt, men det är såpass dovt att det är skönt att köra långa sträckor med bilen. Lite krångel var det att få av det gamla systemet, var tvungen att kapa mutterhuvudena då de var totalt igenrostade, bakre ljuddämpare fick kapas och röret fick kapas en gång på mitten, sen var det bara att dra ut det! Det nya systemet var otroligt lättmonterat, alla tillbehör fanns och passformen är helt suverän! Allting passade med en gång vilket är ett stort + i kanten! Har kört med lagningspasta för att täta vid skarvarna, skall troligtvis ta lite mer pasta längre fram i tiden då jag har kört ett tag så hela systemet verkligen är tätt och inte läcker någonstans, förhoppningsvis kan jag då få låna en lyft så jag slipper kräla på backen igen, det är väldigt trångt och oergonomiskt att göra något sånt här direkt på marken kan jag lova..
Här följer en bild på hur det ser ut med original läppen på. Ursäkta för att bilen är såpass smutsig som den är på bilden, men ni ser ju hur det ser ut för tillfället iallafall!
Det var allt just nu!