3209
Sök

Mattvit lack, går det att köpa?

853 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Hej.

Söker efter mattvit billack, går det att få tag på?

Vet att mattvit foliering finns, men är ute efter lack.

Avstängd
10 388 Inlägg
19 april 2013
Johanness skrev:
Hej.

Borde finnas. Om inte annat är kanske "vanlig vit" med matt klarlack ett alternativ?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

853 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Johanness skrev:
Hej.

Borde finnas. Om inte annat är kanske "vanlig vit" med matt klarlack ett alternativ?

Det skulle nog kunna fungera, tack för tipset.

12 086 Inlägg
20 april 2013
"Billack" är vattenbaserad och måste täckas med klarlack. Så matt klarlack är enda alternativet om du inte vill lacka med en lösningsbaserad färg. Biltema säljer matt vit oljefärg på burk smile

1 938 Inlägg
20 april 2013
Hör med din lokala lackverkstad.

411 Inlägg
28 juli 2013
Biltemas lackfärg står att den är blankvit men den blev matt för mig, använde spruta på granadan

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
28 juli 2013
Germax skrev:
"Billack" är vattenbaserad och måste täckas med klarlack. Så matt klarlack är enda alternativet om du inte vill lacka med en lösningsbaserad färg. Biltema säljer matt vit oljefärg på burk smile

Oj, har det gått så långt med "Billackerna"! Förr vet jag att man la i matteringsmedel i lackerna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Avstängd
10 388 Inlägg
28 juli 2013
Vettemannen skrev:
Germax skrev:

Oj, har det gått så långt med "Billackerna"! Förr vet jag att man la i matteringsmedel i lackerna.

/Benny

Ja, det mesta, inte allt dock, är vattenbaserat idag även på den fronten

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 938 Inlägg
28 juli 2013
it_mutt skrev:
Vettemannen skrev:
Germax skrev:

/Benny

Ja, det mesta, inte allt dock, är vattenbaserat idag även på den fronten

Industrin har lämnat lösningsbaserade färger/lacker, men det går att hitta den gamla färgen som privatperson om man letar lite. smile

Sök