Update!130517
Då har bröderna Grus varit framme igen..eller ja. Bröderna Sand får man väl kanske säga, men om varför detta namn kan jag komma till lite senare..
Med nya kapskivor så gick snideriet med den nya golvplåten som en dans. I stället för att stå och så kallat suuuurkapa så var det som att dra en kniv genom smör..
Väl nöjda över detta så kom vi överens om att Oskar skulle kapa golvet i bilen. Jag skulle väl till att göra det men..hm..fegade ur om jag ska vara brutalt ärlig, så det var tur att Oskar till slut klev fram och visade var skåpet skulle stå.
Allt gick superfint..ända tills kapskivan gick genom golvet och körde rakt över en bromsslang som tydligen var alldeles undertill.
Alltså, vi visste ju att dom gick där så vi - jag? - hade ritat upp snyggt och prydligt så man undvek det som gick undertill..men tydligen så vek denna bromsslang lite av från den raka kursen.
Blev en härlig läcka med bromsvätska..äsch. Den skulle nog ändå bytas..säger vi.
[Taget 130517]*..Oskar - Mervolic här på Garaget - dundrar på med vinkeljohnny i högsta hugg..*
I övrigt gick det jävligt bra måste vi få säga. jag stod redo med vattenslangen utifall något skulle ta eld men inget hände..ja förutom det där med bromsslangen då. Fick springa efter en skål som vätskan kunde få rinna ner i, men i ÖVRIGT gick det finfint, och efter en kort stund så var det klart.
[Taget 130517]*..Jaa..bara att besiktiga nu då och säga att rosthålet är borta?*
Sen kom vi på att vi skulle prova att blästra lite, mest för att se om den sprutan jag har fungerar eller inte. Eftersom kompressorn farsan äger är alldeles för klen så fick vi använda min farbrors..och den stod i ett garage längre bort..och den använde trefas och det fanns inte där bilen stod.
Bara att putta den helt enkelt..Oskar fick styra halvsittandes medans jag tog i för kung och fosterland..och sprang rakt över skålen med bromsvätskan så det såg ut som att jag hade pinkat över halva kofångaren..
Väl framme vid garaget så kom vi fram till att det skulle krävas en modifikation på sprutan jag har. I stället för den lilla minimala "tygpungen" som man får dra fast likt en kondom, så kom vi fram till att det skulle funka ännu bättre med en lång slang som ledde ner i ett kärl i stället.
Men, ingen sådan slang fanns att tillgå, så vi tog vad vi hittade och provade i alla fall.
Och..tamefan. Det funkar faktiskt. Det blir blästrat.
Skiten hamnar visserligen i håret, innanför kläderna och i hela inredningen i bilen men..det blir blästrat.
En passande slang med innerdiametern 10 mm skall därför införskaffas, i lagom längd om..två meter?
To be continued.