nu är hela blocket lackat. tog denna färgen istället för volvo penta grön. den var åt helsike för blå i färgen, och det hade inte sätt bra ut , tycker jag!
hämtade topparna idag hos dom killarna som fixade topparna. och det som dom har gjort är ,, planing utav topparna, fräst ur och bytt ett ventilsäte, dom har även fräst till inloppsventils kammaren och även avgasventilernas. kammaren till bränslet i toppen är fräst i tre steg istället för 45 graders vinkel. det skulle vara bättre bränsle flöde så. sa dom, det används på race motorer
Kul projekt! Men du måste göra något åt svetsen. Den skickar inte ut någon gas. Rostig plåt - svetsen bubblar upp, ingen gas - svetsen blir en krater. Annars tummen upp!
Kul projekt! Men du måste göra något åt svetsen. Den skickar inte ut någon gas. Rostig plåt - svetsen bubblar upp, ingen gas - svetsen blir en krater. Annars tummen upp!
Tackar,tackar. Gas har jag på svetsen. Men det är så tunn plåt att när jag kör på ettan så går det hål. Dessutom så punktar jag, det mästa.