Bmw e36 325 motor???

mellepelle
24 april 2013 · 48 Inlägg

Hejsan jag tror jag har blivit lurad när jag var och köpte mig en Bmw e36 325 coupe i torsdags.
Jag tror nämligen att det sitter en 320 motor i den, då jag blev ifrån körd av en 323a. Jag kunde heller inte dra ur motorn ordentligt då jag bara kunde provköra på småvägar....

Så min fråga är vart jag kan se motorbeteckningen/numret på denna bilen???
Nej jag kan inte söka på regnumret då motorn är bytt smile

Ford Mustang 350GT "Foose" (2005)
BMW e36 "S62B50 v8" (1992)
Volvo 940 (1991)
TooS Hjultomte
24 april 2013 · 1 500 Inlägg

Står under insuget i toppens framkant. 2.5 eller 2.0.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
mellepelle
24 april 2013 · 48 Inlägg

Okej tackar, ska ut å titta direkt

Lazarus
24 april 2013 · 6 Inlägg

Med tanke på att det bara skiljer ca 10 hk i verkligheten mellan de motorerna (förutsätter att det är en E36:a 323:a du blev frånåkt av) så är skillnaden på bilarna väldigt liten.

323:an brukar ge 180+ hästar i verkligheten, den är nedskriven av BMW för att göra skillnaden mellan 323:an och 328:an större.

Ford Focus ST till jobbet
Peugeot 306 GTI på bana
BMW Z3 när solen skiner
mellepelle
24 april 2013 · 48 Inlägg

10hk? Den ligger på 174 och min ska vara en trimmad 193hk motor så ca 205hk hängde 323an med isåfall

JoeyJ
24 april 2013 · 502 Inlägg

har du papper på de där 205 hästarna? man ska nog vara jävligt lycklig om man har alla 193 kvar efter 21år.. sen kan det räcka att det är en lite vassare förare i andra bilen för att han ska kunna hänga på även fast han har mindre pulver

mellepelle
24 april 2013 · 48 Inlägg

Nej det har jag tyvärr inte! Har racat med denna killen i alla år med olika killar och vi kör likvärdigt

Mr_EmCom Med.lem
24 april 2013 · 3 759 Inlägg

vad stod det på blocket?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
mellepelle
24 april 2013 · 48 Inlägg

Pratade idag med en konsumentombudsman och hon rekommenderade att stämma smile

hangman
24 april 2013 · 2 174 Inlägg

Stämma ? Dyrt. Anmäl honom till polisen det är bedrägeri. Går häva köpet hit och dit, men stämma kostar extrema pengar mer än din gamla bil !

Rensvinf
24 april 2013 · 528 Inlägg

Ta reda på NÄR motorn byttes,  av vem den byttes och om personerna som bytte motorn vid tillfället visste att de satte in fel motor.
Du kan alltid anmäla för bedrägeri som exempel,  men i Sverige (som tur väl är,) är det inte olagligt att vara en idiot. Så säljande part kommer garanterat stå som ett frågetecken och säga sig inget veta. Vet du när motorn byttes och av vem, så kan du ju luska om det då påtalats att det är fel motor. 
Men äh.. för ngra 10 hästar är det inte värt att bry sig.  Det är ju ingen F1-bil du köpt..

JoeyJ
24 april 2013 · 502 Inlägg

men hallå, har du ens fått bekräftat vad det sitter för motor i bilen? är du säker på att det är en 320-motor nu eller?

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
24 april 2013 · 3 585 Inlägg

Ta tid 0-100 istället. och kollar på autopower.se är stor skillnad på 2 och 2.5. eller du kanske bara har en dålig givare eller tjuvluft?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
mellepelle
25 april 2013 · 48 Inlägg

Har kollat upp allting och toppen är skjuten och det var därför den inte hade en chans... Och motorn byttes av tidigare ägaren pga att topplocket var skjutet! Så alltihopa var en myt, så anledningen till stämning blir ju att han sålde en bil som inte var ett projekt eller såldes i "befentligt skick"

TurboAnton Team VeboTrim
25 april 2013 · 322 Inlägg

Aa, tvek på att du kommer få igenom den där " stämningen ".

Aldrig kul när sånt där händer men om du verkligen vill ha dom där 30hk eller va det är som skiljer så äre väll ba handla en M50B25. Folk ger ju typ bort m50. smile

Senast redigerat av TurboAnton (25 april 2013)

Team VeboTrim @ Facebook
it_mutt Avstängd
25 april 2013 · 10 388 Inlägg

En myt? En myt är att en ankas "kvack" inte har något eko. Något som folk tror vara sant, men som inte är det.

(För vi syftar väl inte på skapelsemyter osv osv)

Och sen så kommer du inte "stämma" någon. Då detta i princip inte är något som görs i sverige. Du kan "väcka talan", men, det är en annan femma

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Nyman1337 Hhehehehhest
25 april 2013 · 375 Inlägg

mellepelle skrev:
Har kollat upp allting och toppen är skjuten och det var därför den inte hade en chans... Och motorn byttes av tidigare ägaren pga att topplocket var skjutet! Så alltihopa var en myt, så anledningen till stämning blir ju att han sålde en bil som inte var ett projekt eller såldes i "befentligt skick"

Kan du förklara lite vad du menar med "skjuten topp" ?
Förmodar att du menar att topppackningen har gått sönder eller en spricka kanske i toppen ?

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
25 april 2013 · 1 778 Inlägg

Tyvärr så kqn du nog inte göra så mycket.
Såvida du inte kan bevisa att toppen var dålig när du köpte den och att säljaren visste om det, vilket i princip är omöjligt.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Rensvinf
25 april 2013 · 528 Inlägg

76Lubricants skrev:
Tyvärr så kqn du nog inte göra så mycket.
Såvida du inte kan bevisa att toppen var dålig när du köpte den och att säljaren visste om det, vilket i princip är omöjligt.

Precis, det är här skon klämmer.  För att öht komma någonstans, så måste du kunna visa att säljaren visste om att motorn var kass.   Det kan du garanterat inte.   
Bara bita i det sura äpplet, sad

Bilar ska man inte ha bråttom med att köpa; och det bästa är att provköra två snarlika bilar nära inpå varandra. Så får man en känsla för om något skiljer dem åt.

mellepelle
25 april 2013 · 48 Inlägg

Handlar ju inte om 320 eller 325 längre... Det var en 325 i den! Men jag tog bilen hem på släp och dagen efter åkte direkt till besikning och fick väldigt höga oc/hc halter heter det va? Och då fatta jag ju att nått var fel! Så topplockspackningen var sönder när jag köpte den

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang