3641
Sök

Serviceråd Volvo C30 2009

20 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
#1
Hej,

Har köpt en Volvo C30 T5 2009 som har gått 800 mil som demobil hos Volvo. Bilen har aldrig varit servad, så min fråga blir -> skall jag serva den hos en auktoriserad verkstad eller kan jag göra det själv då alla garantier inte gäller längre då oljebytet inte har gjorts inom tidsramen?

1 365 Inlägg
25 april 2013
#2
Det beror helt på hur mycket du tror att du förlorar av att inte ha någon servicebok och hur länge du tror att du kommer behålla bilen. Ju längre du har bilen, desto mer kommer du tjäna på att göra service själv. Dessutom blir det mer och mer ointressant med servicebok ju längre bilen gått.

Ponera att du tänker sälja bilen vid 3000 mil. Då är det nästan garanterat att köparen kommer lägga en del vikt vid servicboken.


Imphyl skrev:
Hej,

Har köpt en Volvo C30 T5 2009 som har gått 800 mil som demobil hos Volvo. Bilen har aldrig varit servad, så min fråga blir -> skall jag serva den hos en auktoriserad verkstad eller kan jag göra det själv då alla garantier inte gäller längre då oljebytet inte har gjorts inom tidsramen?


20 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
#3
Jo fundera på det, kommer ha den ett antal år framöver om jag inte kommer behöva en kombi wink Så blir nog att göra en glad dokument pärm istället med alla kvitton och miltal m.m så kan jag lägga pengarna på lackskydd o annat underhåll.

Tack för svaret

336 Inlägg
25 april 2013
#4
tycker faktiskt du ska gå till en auktoriserad verkstad med den. ganska bra för framtida försäljning och det är inte så dyrt (tycker jag iaf).



Sök