2377
Sök

Buick Electra bromsproblem!

12 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
Okej jag vet inte om jag har valt rätt forum, men jag hoppas på att eftersom det finns biltokiga här så kanske det finns några som även kan amerikanska bilar.

Det är så att min Buick Electra 1974 krånglar med ena bromsen. Det är höger fram det handlar om.
Bromsen sitter helt enkelt, men vi har tryckt ut kolven med fettspruta, smort upp oket och satt på det igen, luftat bromsarna och kört 20 meter sen satt bromsen igen.
Jaha, köpte repsats och gjorde om hela proceduren, körde 20 meter och sen satt bromsen igen.

Jaha, då var det nytt ok som behövdes antog vi. Bytte oket, luftade och provkörde. 20 meter så satt bromsen igen.

VAD ÄR DET FÖR FEL??? Jag blir tokig på det här snart.

22 Inlägg
26 april 2013
byt bromsslang så är problemet löst

12 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
Bara själva slangen, eller hela bromsröret?

12 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
Det verkar ju inte vara problem att få fram bromsvätska genom slangen, för oket fylls upp och det kommer vätska ur slangen.. Var är det som kan vara fel på slangen då?

22 Inlägg
26 april 2013
slangen är gammal och sväller upp innefrån när du trycker på pedalen så får du så högt tryck att det går igenom ändå men det går inte tillbaka det lilla som behövs för att bromsen ska släppa så byt slang så är problemet löst.

12 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
Tack för svar! Då testar vi med det gamla oket och hoppas vi får lämna tillbaka det nya.

22 Inlägg
27 april 2013
skriv gärna här sen hur det gick

12 Inlägg
27 april 2013
Trådstartare
Nu är slangen bytt och det gamla oket sitter på istället. Allt fungerar klockrent nu! Hoppas verkligen att vi får lämna tillbaka det nya helt oanvända oket. Tack för din hjälp! smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
27 april 2013
fury68 skrev:
slangen är gammal och sväller upp innefrån när du trycker på pedalen så får du så högt tryck att det går igenom ändå men det går inte tillbaka det lilla som behövs för att bromsen ska släppa så byt slang så är problemet löst.

Ett jättebra tips!!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

22 Inlägg
28 april 2013
vad roligt att det löste sig

Sök