2414
Sök

Besikta w124 -88 utan ABS enhet?

134 Inlägg
27 april 2013
Trådstartare
Jag har en w124 från -88 som ABS:en inte fungerar på (trasig ABS enhet). Nu är det så att jag ska lackera motorrummet och om man får så vill jag inte ha kvar enheten över huvud taget, tar i så fall bort enheten, drar nya bromsrör och tar bort abs indikationen från instrumenteringen.

Frågan är om bilen kommer gå igenom en besiktning?

Jag vill inte ha ABS och jag har kört igenom besiktningen förr med trasig enhet (lampan lyser som den ska inne i bilen med tändningen på innan man startar osv) och om det är omöjligt att genomföra låter jag den sitta kvar där den sitter helt enkelt för den är ju inte ivägen men den är ju förjävla ful och onödig att ha om man inte vill använda den ändå.

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
28 april 2013
Så läng int lampan lys så säg dem inget, har alltid tagit bort lampan om den lyst, abs funkar inte, och dom ha inte klagat/sagt något...en bil måste inte ha abs för att gå igenom bes..

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

134 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
dieselkungen1 skrev:
Så läng int lampan lys så säg dem inget, har alltid tagit bort lampan om den lyst, abs funkar inte, och dom ha inte klagat/sagt något...en bil måste inte ha abs för att gå igenom bes..

Nej vet, men menar om dom öppnar huven och hela ABS enheten saknas, och det kanske står i papprena att den ska ha abs, självklart åker dom ju inte och provar ABS:en genom att pallnita på torrasfalt det skulle man ju aldrig tillåta som bilägare. Det enda dom kollar på är ju ABS lampan... Men vill ju besikta utan hela enheten och det är ju ingen liten osynlig pjäs under huven direkt.

Finns det ens w124 utan ABS!? om det inte finns ja då är det ju säkert kört direkt tänker jag...

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
28 april 2013
ska jag vara helt ärlig så tror jag inte dom kikar på det...dom kollar under huven på fler än 100st/dag?...vissa ggr har dem knappt öppnat huven på mina bilar tongue

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

134 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
dieselkungen1 skrev:
ska jag vara helt ärlig så tror jag inte dom kikar på det...dom kollar under huven på fler än 100st/dag?...vissa ggr har dem knappt öppnat huven på mina bilar tongue

Nä men dom blir sjukt griniga när dom öppnar huven på min och det första dom ser är en hx35:a... Så frågar dom direkt vilket tryckrör jag har plockat bort, går igenom men med sura miner...

KHRacing
28 april 2013
dieselkungen1 skrev:

Så fel du har tyvär.

jag tog bort mina abs-lampa,  & drog ur el-kontakterna till alla govarna, & fick tvåa på att ABS lampan ej fungerade / ABS-enhet kan ej fungera.

Hr fordonet ABS från farbikens å skal det sitta monterat alltid & fungera.

1 798 Inlägg
28 april 2013
Ja besiktade iallafall min bil utan lampan o de gick bra dock är de en gammal bil en bmw 7 serie från 85 kanske inte alla vet om de är abs eller inte.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

KHRacing
28 april 2013
Det står i bilprovningsföretgaens datasystem om fordonet har abs :-)

134 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
KHRacing skrev:
Det står i bilprovningsföretgaens datasystem om fordonet har abs :-)

Tack det var ett sånt svar jag letade efter smile då får den sitta kvar när jag sprutar motorrummet så blir den iaf samma svarta färg, kanske den smälter in lite bättre iaf...

134 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
KHRacing skrev:
dieselkungen1 skrev:

Så fel du har tyvär.

jag tog bort mina abs-lampa,  & drog ur el-kontakterna till alla govarna, & fick tvåa på att ABS lampan ej fungerade / ABS-enhet kan ej fungera.

Hr fordonet ABS från farbikens å skal det sitta monterat alltid & fungera.

Stämmer helt eftersom lampan ska lysa då tändningen är igång och motorn är avslagen för ett sen slockna när man startar motorn.

Sök