Hej! Jag är inte nöjd med ljudet i min 9000 Aero, i nuläget sitter det 4" koaxialare (kicker DS400), 6*9" (kicker DS6930) i hatthyllan och baslådan i skuffen problemet är att jag får massor bas bakifrån och skriket framifrån Så min plan är att klämma in 5,25" eller 6,5" i framdörrana, Vilket fabrikat ska man välja om man vill ha bra ljud? (bra kvalitet!) 5,25 eller 6,5"?? Bör jag bygga en "låda" i dörren för dessa? storlek? Kommer drivas genom ett 4-kanalsteg (gemensamt med 6*9")
Mitt förslag jag skulle komma med är att skippa att bygga om dörrsidorna för högtalarna. Utan bygg hellre om överdelen på instrumentbrädan för 6,5" element. Du lyfter upp ljudbilden och denna storlek passar alldeles utmärkt där.
känns inte å pörrigt med en högtalare mitt i instrumentbrädan dock , 6,5" före 5,25" började fundera på om man ska smälla in en högtalare på sidan av mittenkonsollen(vid fötterna typ ) men de kanske inte blir något bra av de?
platsbrist vill ju inte ha en som sticker upp ur brädan:P blir lite knepigt o bygga ner den i brädan o få de snyggt :S Men jag ska ut o kika lite på de om de går o lösa vettigt
okej, de där såg riktigt najs ut lär vara trångt där under Frågan är ju bara vilka man ska välja finns ju många fabrikat o många olika omdömen om dom alla Kan detta vara något? http://www.brl.se/sv/artiklar/dls-x-sa52-2.html
Helt rätt där. Är ganska lätt och kollar man på dem flesta kit så ingår även en ganska bra beskrivning i manualen. Mitt råd på framsystem är Ground Zero Radioactive GZRC16XII