2595
Sök

Hållbarhet Volvo V70N 2,5T Drivlina Automat 4WD haldex. Vid chippning.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
2 maj 2013
Trådstartare
#1
Har tankar om att köpa mig en Volvo V70N Automat.

Nog för att de lär räcka med de som finns i maskin men bara för att. Vad håller grejorna för, i trimväg?
Motor, samt drivlina. Utan att börja öppna upp och byta ut massa saker.

Tänkte bara något i stuk med
BSR steg 1 252 hk 410 NM
Autotech steg 1 240 hk 410 Nm

Håller de? Om man kör som folk alltså.
Senast redigerat av ExXtr3me (3 maj 2013)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

35 Inlägg
2 maj 2013
#2
Kör på BSR, har själv steg 1 i min Volvo v70 AWD automat och det funkar fin fint. Bara att köra in programvaran och vara glad!

A.Sörman
1 299 Inlägg
2 maj 2013
#3
Funkar fint så länge du kör som folk.

Men hade själv kört på Autotechs grejer.

Bsr kör man inte i en Volvo.


35 Inlägg
2 maj 2013
#4
Drunk skrev:
Bsr kör man inte i en Volvo.

Lite mer info vore tacksamt när du säger så. För och nackdelar??

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
2 maj 2013
Trådstartare
#5
Drunk skrev:
Funkar fint så länge du kör som folk.

Men hade själv kört på Autotechs grejer.

Bsr kör man inte i en Volvo.

Okey.

Är Bsr så jävla illa? För jag har 38 mil till autotech.. hmm

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

A.Sörman
1 299 Inlägg
2 maj 2013
#6
Evilswede skrev:
Drunk skrev:
Bsr kör man inte i en Volvo.

Lite mer info vore tacksamt när du säger så. För och nackdelar??

Har kört trimmat hos båda företagen.Å det finns verkligen ingen fördel med å välja Bsr när man kör Volvo.

Dom vill hemskt gärna sälja sin produkt men lämnar sen en riktigt dålig support.

Dom har även ett väldigt smalt utbud mot va Många andra har idag.

Dom uppger alltid lite mer prestanda än va deras konkurrenter gör för å få sälja mer. Å det är väldigt sällan prestandan verkligen blir det som dom uppger.

Kort om Autotech. Bra support. Några utav Sveriges duktigaste killar på Volvobilar. Har ett enormt utbud! smile
Senast redigerat av Drunk (2 maj 2013)


35 Inlägg
2 maj 2013
#7
ExXtr3me skrev:
Okey.

Är Bsr så jävla illa? För jag har 38 mil till autotech.. hmm

BSR funkar kanon enligt mig och har gjort det sen jag köpte trimmet. Har haft det i flera år nu, kommer inte ihåg hur länge men skulle tippa på över 8år. Du kommer märka en stor skillnad på bilen i vilket fall.

35 Inlägg
2 maj 2013
#8
Drunk skrev:
Evilswede skrev:
Drunk skrev:
Bsr kör man inte i en Volvo.

Lite mer info vore tacksamt när du säger så. För och nackdelar??

Har kört trimmat hos båda företagen.Å det finns verkligen ingen fördel med å välja Bsr när man kör Volvo.

Dom vill hemskt gärna sälja sin produkt men lämnar sen en riktigt dålig support.

Dom har även ett väldigt smalt utbud mot va Många andra har idag.

Dom uppger alltid lite mer prestanda än va deras konkurrenter gör för å få sälja mer. Å det är väldigt sällan prestandan verkligen blir det som dom uppger.

Kort om Autotech. Bra support. Några utav Sveriges duktigaste killar på Volvobilar. Har ett enormt utbud! smile

Ligger en del i det du säger men kan inte tala illa om själva trimmet i sig, även om man kan tyckte att supporten kunde varit bättre.

A.Sörman
1 299 Inlägg
2 maj 2013
#9
Det är ju alltid roligare å ge pengarna till dom som verkligen vill hjälpen en å som även utvecklar nya  programvaror. Trimmade själv min 2.4t hos dom då lovade dom 245 med halvsats om jag minns rätt.

Men den gick helt jämnt mot min Volvo s60 som då hade 260hk standard smile


35 Inlägg
2 maj 2013
#10
Drunk skrev:
Men den gick helt jämnt mot min Volvo s60 som då hade 260hk standard smile

Är inte S60 en lättare bil jämfört med V70? wink

A.Sörman
1 299 Inlägg
2 maj 2013
#11
Evilswede skrev:
Drunk skrev:
Men den gick helt jämnt mot min Volvo s60 som då hade 260hk standard smile

Är inte S60 en lättare bil jämfört med V70? wink

Stämmer bra tror det skiljer 100kg dock vid det här tillfället så var dom nog väldigt lika.


35 Inlägg
2 maj 2013
#12
Drunk skrev:
Evilswede skrev:
Drunk skrev:
Men den gick helt jämnt mot min Volvo s60 som då hade 260hk standard smile

Är inte S60 en lättare bil jämfört med V70? wink

Stämmer bra tror det skiljer 100kg dock vid det här tillfället så var dom nog väldigt lika.

Vilket innebär att du fick ut en del hästar av BSR trimmet vilket jag förmodar att vi pratar om, om jag inte är helt ute o cyklar nu! wink

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
2 maj 2013
Trådstartare
#13
Evilswede skrev:
Drunk skrev:
Evilswede skrev:

Är inte S60 en lättare bil jämfört med V70? wink

Stämmer bra tror det skiljer 100kg dock vid det här tillfället så var dom nog väldigt lika.

Vilket innebär att du fick ut en del hästar av BSR trimmet vilket jag förmodar att vi pratar om, om jag inte är helt ute o cyklar nu! wink

Vilket jag inte tror om du tittar på hans bilar! wink Bara Autotech.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

35 Inlägg
2 maj 2013
#14
ExXtr3me skrev:
Vilket jag inte tror om du tittar på hans bilar! wink Bara Autotech.

Då tog jag väl mig en tur på cykeln då! wink

Hur som helst så har du iaf två personer som har olika trim, var av båda är nöjda med det som ägs av respektive.
Upp till dig att avgöra nu hur du vill göra! smile

4 823 Inlägg
2 maj 2013
#15
en V70N 2,4T AWD (200Hk) har inte Haldex utan visco, Haldex kom med 2,5T motorn (210Hk) wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

35 Inlägg
2 maj 2013
#16
Christian S skrev:
en V70N 2,4T AWD (200Hk) har inte Haldex utan visco, Haldex kom med 2,5T motorn (210Hk) wink

Var det någon som sa något annat? wink
Stämmer helt och hållet det du säger iaf! smile

Forummoderator
26 375 Inlägg
2 maj 2013
#17
Evilswede skrev:
Christian S skrev:
en V70N 2,4T AWD (200Hk) har inte Haldex utan visco, Haldex kom med 2,5T motorn (210Hk) wink

Var det någon som sa något annat? wink
Stämmer helt och hållet det du säger iaf! smile

TS verkar ju i alla fall tro att det är Haldex..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 860 Inlägg
3 maj 2013
#18
Ska inte vara någon fara med drivlinan som sagt. Så länge man väljer seriösa firmor så.
Blir inte samma ökning i NM som den manuella, iaf hos de seriösa firmorna, detta för att spara på lådan.

Autotech behöver man inte åka till idag heller, även dom har en dosa kallad APC idag så man kan programera om den själv i lugn o ro.

Här ser jag dock en stor skillnad mellan BSR och Autotech!
Autotech's APC dosa "gifter sig" inte med bilen (tror BSR's gör det fortfarande??). Alltså kan du ha samma dosa till nästa fina volvo även om du har kvar din 2.4t! Både jag och Drunk har ju flera olika program till våra bilar som man enkelt skiftar mellan via denna dosa.
Sen har ATM en grym support!

Mjkvarorna skiljer nog inte jättemycket mellan de olika när man håller sig till steg 1.
Senast redigerat av spokenratt (3 maj 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

4 823 Inlägg
3 maj 2013
#19
Mack skrev:
Evilswede skrev:
Christian S skrev:
en V70N 2,4T AWD (200Hk) har inte Haldex utan visco, Haldex kom med 2,5T motorn (210Hk) wink

Var det någon som sa något annat? wink
Stämmer helt och hållet det du säger iaf! smile

TS verkar ju i alla fall tro att det är Haldex..

precis eftersom han har skrivit det i tråd rubriken.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

35 Inlägg
3 maj 2013
#20
spokenratt skrev:
Här ser jag dock en stor skillnad mellan BSR och Autotech!
Autotech's APC dosa "gifter sig" inte med bilen (tror BSR's gör det fortfarande??). Alltså kan du ha samma dosa till nästa fina volvo även om du har kvar din 2.4t!

Där har du helt rätt och en väldigt stor fördel med Autotech, BSR gifter sig med bilarna tyvärr. Kanske dags att byta trim snart! wink


Sök