3274
Sök

Eftersnack: Meet of the Month #1 - 4/5 - Säsongspremiär!

Team Radioactive
166 Inlägg
8 maj 2013
Det sistnämnda är korrekt smile

Team Radioactive

Permanently Banned
343 Inlägg
8 maj 2013
Trik skrev:
Händelö = kalle anka race!
Racen på Händelö har inget med MoM att göra alls!
Det folk verkar inte förstå är att alla bilar med mycket hk är inte där ute och gasar!

En notis från Norrköping tidningar

Vi följer en strid ström med bilar mot Händelö där bilar ställer upp sig två och två.

I mitten står startman och signalerar att de kan köra. De tävlar mot varandra på en kortare raksträcka för att se vad bilarna går för.

I Händelö samlades många för att se på racen men som vanligt var de tuffaste bilarna någon helt annan stans.

- Händelö har alldeles för dålig väg för de värre bilarna och de behöver en längre sträcka att köra på eftersom en del har över 500 hk. De flesta som tittar på racen i Händelö står alldeles för nära gatan för att man ska kunna kalla det säkert, säger en som valt att vara på annan plats.

- På andra ställen är det säkerheten först. Alla står bakom på ett bra avstånd men ändå så att alla kan se de häftiga bilarna som dånar iväg med full gas på en 201 meters sträcka

http://www.nt.se/norrkoping/artikel.asp … id=5511037

fnatteknatte skrev:
Nåt som ja känner gällande racen är att folket måste fatta allvaret. Folket står ta mig fan mitt i vägen på racen. Upp med band för ja vill ej köra när det är så då min bil gärna vill kasta med baken. Respektlöst av folket. Såg i lördags att det är knappt 0,5 meter mellan folket och racande bilarna. Vi måste hålla på det för ja vill ej va nån som kör på eller dödar en åskådare. Tack

Du vet att artikeln är fyra år gammal va?

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!

Arg Snickare
875 Inlägg
8 maj 2013
Du söker inte upp racen, racen söker upp dig.

219 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
TurboTias skrev:
Trik skrev:
Det folk verkar inte förstå är att alla bilar med mycket hk är inte där ute och gasar!

Vi följer en strid ström med bilar mot Händelö där bilar ställer upp sig två och två.

I mitten står startman och signalerar att de kan köra. De tävlar mot varandra på en kortare raksträcka för att se vad bilarna går för.

I Händelö samlades många för att se på racen men som vanligt var de tuffaste bilarna någon helt annan stans.

- Händelö har alldeles för dålig väg för de värre bilarna och de behöver en längre sträcka att köra på eftersom en del har över 500 hk. De flesta som tittar på racen i Händelö står alldeles för nära gatan för att man ska kunna kalla det säkert, säger en som valt att vara på annan plats.

- På andra ställen är det säkerheten först. Alla står bakom på ett bra avstånd men ändå så att alla kan se de häftiga bilarna som dånar iväg med full gas på en 201 meters sträcka

fnatteknatte skrev:
Nåt som ja känner gällande racen är att folket måste fatta allvaret. Folket står ta mig fan mitt i vägen på racen. Upp med band för ja vill ej köra när det är så då min bil gärna vill kasta med baken. Respektlöst av folket. Såg i lördags att det är knappt 0,5 meter mellan folket och racande bilarna. Vi måste hålla på det för ja vill ej va nån som kör på eller dödar en åskådare. Tack

Fast det är inget som har förändras på 4 år smile

Team Radioactive

Low Is A LifeStyle
56 Inlägg
9 maj 2013
Trik skrev:
TurboTias skrev:
Trik skrev:

Fast på 4 år har ju allt ändrats ju! När jag fick mitt körkort för 4 år sen va allt annorlunda verkligen !!

Be your own kind of hero!
Team Radioactive!

219 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Rillle skrev:
Trik skrev:
TurboTias skrev:

Fast på 4 år har ju allt ändrats ju! När jag fick mitt körkort för 4 år sen va allt annorlunda verkligen !!

Så racen på Händelö har förändrats efter 4 år? I vilken riktning? I så fall till det sämre. Det är ju fortfarande samma oseriösa, farliga race som det var för 4 år sedan.

Team Radioactive

1 532 Inlägg
10 maj 2013
Trik skrev:
Rillle skrev:
Trik skrev:

Så racen på Händelö har förändrats efter 4 år? I vilken riktning? I så fall till det sämre. Det är ju fortfarande samma oseriösa, farliga race som det var för 4 år sedan.

Racen på Händelö har alltid varit såhär det är samma som för 10år sen.
Var skillnad då racen var i hamnen då vare ordning påt.

49 Inlägg
10 maj 2013
¨Förtjänar man att vara med på racen så vet man vart dom är!smile Som sagt. du hittar inte racen, racen hittar dig! wink

195 Inlägg
10 maj 2013
Vi "vanliga" får väl nöja oss med racen på Händelö hehe wink smile

54 Inlägg
11 maj 2013
Har haft fullt upp med jobb och annat. Kommer påbörja arbetet med film efter Västerviksträffen den 11/5.
Håll till godo wink

570 Inlägg
11 maj 2013

mitt nya caddy projekt med 300 hk på bakhjulen ;)-----> caddy mk1/nissan 200sx!!!!
----------> sponsor: realcar.se <----------

54 Inlägg
14 maj 2013
Inte mycket kvar på filmen nu. Endast censurering kvar smile

VD Hammar
613 Inlägg
14 maj 2013
Rohan skrev:

skynda skynda, som Gunde hade sagt wink

MVH Johan

56 Inlägg
15 maj 2013
Tyckte det var en trevlig träff, mycket bilar att titta på.
Senast redigerat av TheSwede (15 maj 2013)

Does it smell like a bitchslap ? Cuz thats what im cooking !

134 Inlägg
20 maj 2013
Rohan skrev:

Hur går det?!

53 Inlägg
20 maj 2013
Mr_Felix skrev:
Rohan skrev:

Hur går det?!

sätt på den här och njut istället! sen sätter du på den här med

54 Inlägg
27 juni 2013
Har dessvärre haft fullt upp med jobb, men mitt program har kraschat och får inte igång det.
Håller på att fixa ett nytt program, men måste höra ang. censurering så borde det väl räcka att sudda förare/passagerare?

Blir betydligt lättare utan regplåt censurering!

Arg Snickare
875 Inlägg
27 juni 2013
Rohan skrev:
Har dessvärre haft fullt upp med jobb, men mitt program har kraschat och får inte igång det.
Håller på att fixa ett nytt program, men måste höra ang. censurering så borde det väl räcka att sudda förare/passagerare?

Blir betydligt lättare utan regplåt censurering!

släng upp skiten bara. spelar ingen roll.

Sök