Jag har en m50b25 från -91 så den hade gamla servopumpen, men då jag har den nya styrväxeln på min bil så fick jag välja att antingen byta till gamla styrväxeln eller modda pumpfästet. (Skillnaden jag upptäckte var endast anslutningarna och att fästet)
Jag valde att modda pumpfästet genom att placera distanser på de 2 främre fästena på 15mm. Fördelen med att modda pumpen var att jag kan köra med "senare" modelen på rem som var billigare och ingen leverans tid på. (Skiljer 5mm på nya och gamla remmen)
Ingen el är skarvad utan "plug and play" bara att Jag fick byta databox, lmm och lambda samt att de var 2 extra relä på gamla motorn. Min säkringsbox passade. En m50b25 med komplett elhärva går att starta "för sig själv" behöver bara bränsle och ström. Vilket gör motorn väldigt enkel att förstå vad de gäller de elektroniska
Hoppas jag lyckades svara annars är de bara att fråga mer
just sådana här frågor jag vill ha och är anledningen till projekttråden
man kan ju lära sig mycket av varandras projekt
Uppdate!
Idag har jag löst de med servon med distanserna, fick även monterat dit allt och fyllt på med oljan
samt monterat kyl och slangar samt allt som tillhör.
I samband med detta starta jag bilen igen för att se att jag hade circulation i systemet och de funkade fint dock så läckte värmepacketet så får kolla på de imorgon
men bilen gick riktigt jämt för att inte ha kopplat på lmm eller lambda än på grund av brist på grejer.
Snart bara 12 dagar kvar till den måste vara körklar! Börjar bli panik :p
Uppdaterar imorn igen med bilder och vad som är kvar för nu måste jag sova