4374
Sök

Nya regplåtar 2014!

280 Inlägg
1 mars 2014
LeafBox skrev:
crescentcompact skrev:
Får du inte plats med usa-skyltarna så får du inte plats med de vanliga, usa-skyltarna är alltså de minsta skyltarna du kan få till en bil.

/Fredrik

Fast nu är det inte längden på USA-skyltarna som är problemet, utan höjden.

Det finns kanske 1,5cm extra plats på höjden och 2,5cm på längden innan skylten tar i något om man utgår ifrån en vanlig skylt.

Ajdå, då är det ju värre. Det går tyvärr inte att kräva en "vanlig" skylt då de inte finns längre.

/Fredrik

9 121 Inlägg
1 mars 2014
LeafBox skrev:
crescentcompact skrev:
Får du inte plats med usa-skyltarna så får du inte plats med de vanliga, usa-skyltarna är alltså de minsta skyltarna du kan få till en bil.

/Fredrik

Det finns kanske 1,5cm extra plats på höjden och 2,5cm på längden innan skylten tar i något om man utgår ifrån en vanlig skylt.

Höjden på USA skyltarna är väl fortfarande samma som dom vanliga?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 mars 2014
Putteliten skrev:
LeafBox skrev:
crescentcompact skrev:

/Fredrik

Höjden på USA skyltarna är väl fortfarande samma som dom vanliga?

Bilden ovanför tycker jag ser lite högre ut iaf. Den det är mycket utrymme ifrån bokstäverna till kanten?

Som tur är behöver ju ingen skylt just nu, men det var något jag kom och tänka på häromdan och ville se vad folket hade för tankar om det hela.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Turbo lover
555 Inlägg
1 mars 2014
Det finns ju de små kortare regskyltarna och sedan de högre tvåradiga USA-skyltarna också. Tror det skrevs att det skulle bli lättare att få godkänt att få använda de små skyltarna nu när de nya gick in.

Of World
3 372 Inlägg
1 mars 2014
http://www.blocket.se/varmland/Mazda_3_ … =7&w=1

Helvete. trodde först att den var estlandsreggad (har samma "typ) men sen såg jag S .. .

trodde seriöst inte att jag skulle reagera på dom nya skyltarna.. men här syns dom ändå rätt "bra" . nej fan de var inget vidare men ... man vänjer sig säkert.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

287 Inlägg
1 mars 2014
usch och fy vad fula dom nya skyltarna är!
Ångrar grovt att jag inte beställde nya innan årsskiftet sad

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 mars 2014
Putteliten skrev:
Nya USA skyltarna är lika stora som dom gamla enligt Transportstyrelsen.

Intressant, synd bara att dom såg skitfula ut tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Forummoderator
18 151 Inlägg
1 mars 2014
QuattroMartin skrev:
usch och fy vad fula dom nya skyltarna är!
Ångrar grovt att jag inte beställde nya innan årsskiftet sad

Köpte nya till min strax efter nyår. Den gamla varianten. Är väldigt nöjd med det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 722 Inlägg
1 mars 2014
vad kul att jag skaffade nya regskyltar utan den dära EU symbolen  till mercan big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Forummoderator
18 151 Inlägg
1 mars 2014
Kanelbullen skrev:
vad kul att jag skaffade nya regskyltar utan den dära EU symbolen  till mercan big_smile

När jag beställde plåtar kunde jag välja på om jag ville ha den nya eller den gamla varianten. Med det går väl inte längre då?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 722 Inlägg
1 mars 2014
Hybridsmurfen skrev:
Kanelbullen skrev:

När jag beställde plåtar kunde jag välja på om jag ville ha den nya eller den gamla varianten. Med det går väl inte längre då?

jag beställde innan nyåret smile då är det väl den "gamla"

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

* Voff voff *
10 744 Inlägg
2 mars 2014
Jag måste säga att jag först tyckte nya skyltarna såg bedrövliga ut på bilderna, men efter att ha sett dom i verkligheten har jag ändrat åsikt. Bortsett från EU-symbolen ser dom riktigt bra ut. Mer "genomtänkta" eftersom man slipper mellanrummet i mitten.

Men... En sak jag funderar på... Nu när dom gjort om dom personliga så att alla bokstäver tar lika stor plats (dvs I och M kräver samma yta), så undrar jag hur dom ska få till personlig plåt för taxi med sju tecken. Av bilderna att döma stjäl ju EU-symbolen (som inte fanns förut på taxiskyltarna) och så tar T:et en plats och kvar blir sex platser.

OBS! Denna fråga gäller alltså bara(!) personlig taxiskylt med sju tecken! smile

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (2 mars 2014)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

4 670 Inlägg
2 mars 2014
Skönt att alla är emot dom nya skyltarna smile ja går emot o kommer köra nytt på evon även bak framöver

https://www1.garaget.org/gallery/images/13/12203/12203-003dcbd05e65652930c2a68ab697df5f.jpg

164 Inlägg
5 maj 2014
Någon har säkert frågat innan mig men har läst igenom en del av tråden och inte hittat svaret.
Ska ju tydligen vara enklare att få en "USA plåt", men hur går man tillväga för att få en? Måste man ha ett behov av det eller kan man skriva in och säga att man helt enkelt vill ha det?

4 670 Inlägg
5 maj 2014
Rake skrev:
Någon har säkert frågat innan mig men har läst igenom en del av tråden och inte hittat svaret.
Ska ju tydligen vara enklare att få en "USA plåt", men hur går man tillväga för att få en? Måste man ha ett behov av det eller kan man skriva in och säga att man helt enkelt vill ha det?

Du behöver ha en bra anledning till varför du måste ha liten skylt "ont om plats, en stor skylt hänger utanför osv osv"

7 435 Inlägg
8 juni 2014
är det bara jag som tycker det är töntigt när folk byter ut sina gamla skyltar på ex sena 80 tidiga 90talsbilar,, för de ska se MODERNARE ut?

1 800 Inlägg
8 juni 2014
granadadr skrev:
är det bara jag som tycker det är töntigt när folk byter ut sina gamla skyltar på ex sena 80 tidiga 90talsbilar,, för de ska se MODERNARE ut?

Man kan väl byta ut skyltarna av annan anledning, personligen har jag bytt för att de gamla var skadade och fula.
Dessutom tycker jag de nyare skyltarna är lite svårare att avläsa, vilket inte enbart en nackdel wink

Muttley
8 juni 2014
granadadr skrev:

Är du helt säker på att de är för att de ska vara modernare ?    Jag bytar ut skyltar för att de ska vara hela och fina.   Har de suttit någon klistermärke på så ska de va ny skylt. 

Hade gjort så om de så varit en bil från 70 tal.

Forummoderator
18 151 Inlägg
8 juni 2014
granadadr skrev:

Jag är på din sida. En T-reggad Saab som finns i trakten har gjort så. Barnsligt. Jag köpte ny bakskylt till Priusen i Januari och kunde välja mellan ny och "Gammal" Givetvis tog jag den gamla modellen...

Men den nya bilen vi fick nu har "ny" skylt så där ser jag inget problem...

Sök