3692
Sök

Motorlampa Nissan micra -00, går väldigt dåligt

249 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Tjenare allihop!
Idag så köpte jag en Nissan Micra som har stått på en verkstad en längre tid nu för att motorlampan lyser, och i och med detta så går motorn absolut inte som den ska, den går väldigt illa..

Den går inte att köra/gasa med på tomgången förän den gått upp i arbetstemperatur. När den väl gått upp i arbetstemperatur så kan man hjälpligt smyga iväg med den. När man väl ska accelerera så rycker den och går uruselt.

Man kan bara gasa 1/3 - 1/2 gas annars så sackar den. Jag kommer upp i uppskattningsvis 50-70 km/h efter en lång sträcka på plan mark. Om det dock kommer en lång uppförsbacke så sackar den in och jag landar i en hastighet på typ 20-25 km/h på 2-3 växel.

Står man stilla utan växel och tomvarvar så hör man att motorn kvävs om man gasar över 1/2 gas, den liksom böööööööar som en moped med för litet huvudmunstycke..

Jag vet att det med största sannorlikhet är en enda komponent som är felet och som orsakar detta och köpte därför bilen då den för övrigt är mycket fin.

Någon av dessa saker tror jag är tänkbara och som kan orsaka detta:
Luftmassemätare
Tändstift
Tändkablar
Tändspole
Spridare
Bränslerör
Bränslefilter
Vevaxelgivare
Kamaxelgivare
temperaturgivare
kallstartsgivare

Fast Tändstift, tändkablarna och tändspolen kan vi nog dock utesluta då den går på alla burkar..

Vad tror ni kan vara felet? Har för närvarande ingen koll på vilka felkoder verkstaden fått fram..

Tack på förhand..

MVH smile
Senast redigerat av Civilarn (11 maj 2013)

Allfixare
1 475 Inlägg
11 maj 2013
Katen som är bloclerad garanterat. Prova att skrva ur lambdan och se om den är mer varvvillig då. Är den det så kan du ta att byta katten. Exakt samma problem som en bekant hade på sin A4.

Sök