3672
Sök

Namninsamling om a-kassan

lundwall
24 december 2006
ST200 skrev:
Blir tillbaka till det gamla pigsamhället då.

Om du tolkar det jag skriver ovan som att människor ska bo i ett skjul och i stort sett vara livegna med minimal ersättning så stämmer det jättebra. Om du istället läser vad jag skriver så vet du att du är inne på helt fel spår.

ST200 skrev:
Och vilka ska sponsra den reduserade arbesgivaravgiften skattesänkningen, för de ska kunna gotta sej i lyx?

Eftersom 9 av 10 människor (som kör vitt) som har olika former av hemhjälp på sin repertoar idag kör med eget företag, så blir det den som utför jobbet som får "gotta sig i lyx".

Förstod du inte alls vad jag skrev? Vet du hur det fungerar med arbetsgivaravgift etc?

128 Inlägg
24 december 2006
Pi skrev:
Så typiskt sverige.. Folk inser inte hur bra dom har det innan det går åt de sämre.. Kanske detta är vad som behövs för att svensson ska vakna till? Visst de drabbar mig (arbetslös). Men vad ska man göra? Jag har skrivit på listan men de kommer inte att hjälpa. Se bara på bensinskatteuppror. Dom har 1046512 namn på sin lista och politikerna lyssnar inte ändå.. Men kolla i frankrike tex när regeringen gör något som dom inte vill så lamslås ju halva landet pga alla protester.. Det har effekt... Tyvärr så är det så.. Kanske dax för svenskarna att göra som fransmännen?

vi åker upp te stockholm och slår sönder hela staden.hänger stadsministern i ett trä.bränner alla miljöpartister och sänker skatten på bensin med 10kr.

Burn IF performance

63 Inlägg
24 december 2006
lundwall skrev:
ST200 skrev:
Blir tillbaka till det gamla pigsamhället då.

Om du tolkar det jag skriver ovan som att människor ska bo i ett skjul och i stort sett vara livegna med minimal ersättning så stämmer det jättebra. Om du istället läser vad jag skriver så vet du att du är inne på helt fel spår.

ST200 skrev:
Och vilka ska sponsra den reduserade arbesgivaravgiften skattesänkningen, för de ska kunna gotta sej i lyx?

Eftersom 9 av 10 människor (som kör vitt) som har olika former av hemhjälp på sin repertoar idag kör med eget företag, så blir det den som utför jobbet som får "gotta sig i lyx".

Förstod du inte alls vad jag skrev? Vet du hur det fungerar med arbetsgivaravgift etc?

Vet du?

Varför inte köra Kombi ;-)

64 Inlägg
24 december 2006
niclas_swe skrev:
den som inte klarar det ska fan byta livsstil.. man ska fan inte klaga..

du bor hemma hos mor och far antar jag?
Senast redigerat av Sixxkiller (24 december 2006)

Fisketokig
2 997 Inlägg
25 december 2006
Folk överlever t.o.m som uteliggare och det är aldrig möjligt med A-kassa att tvingas ända dit. Kanske få flytta till billigare boende som värst.

Det kanske inte är meningen att de utan arbete ska kunna ha samma sandard som arbetare...

Tänkt på det?
Senast redigerat av Martin 9-3 (25 december 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

64 Inlägg
25 december 2006
Martin 9-3 skrev:
Folk överlever t.o.m som uteliggare och det är aldrig möjligt med A-kassa att tvingas ända dit. Kanske få flytta till billigare boende som värst.

Det kanske inte är meningen att de utan arbete ska kunna ha samma sandard som arbetare...

Tänkt på det?

men Martin ska tala om för dig att folk med A-kassa har haft ett arbete och förtjänat denna inkomstförsäkring när läget blivit som det blivit!! Hoppas inte att du kommer i den sitsen där du får A-kassa så du slipper undra om du kommer ha råd med att betala din elräkning eller råd med mat nu när du är arbetslös. att sitta o snacka så är jävligt lätt när man inte varit i sitsen själv.. Blir så förbannad

281 Inlägg
25 december 2006
Sixxkiller skrev:
niclas_swe skrev:
den som inte klarar det ska fan byta livsstil.. man ska fan inte klaga..

du bor hemma hos mor och far antar jag?

Eftersom niclas_swe inte är närvarande så försvarar jag han med att upplysa dig om att han icke bor hos sin mor och far haha

lundwall
25 december 2006
Sixxkiller skrev:
men Martin ska tala om för dig att folk med A-kassa har haft ett arbete och förtjänat denna inkomstförsäkring när läget blivit som det blivit!! Hoppas inte att du kommer i den sitsen där du får A-kassa så du slipper undra om du kommer ha råd med att betala din elräkning eller råd med mat nu när du är arbetslös. att sitta o snacka så är jävligt lätt när man inte varit i sitsen själv.. Blir så förbannad

Det är just det här. Vadå förtjänat? Bara för att man har jobbat i några år, innebär det då att man har rätt till att nån annan ska försörja en? Nu har jag handlat på samma Icabutik i tre år, nu är det dags att jag får handla gratis ett halvår. Inte haltande jämförelse, inte absurt för fem öre. Det är du och bara du som har ansvar för dig själv.

63 Inlägg
25 december 2006
lundwall skrev:
Sixxkiller skrev:

Det är just det här. Vadå förtjänat? Bara för att man har jobbat i några år, innebär det då att man har rätt till att nån annan ska försörja en? Nu har jag handlat på samma Icabutik i tre år, nu är det dags att jag får handla gratis ett halvår. Inte haltande jämförelse, inte absurt för fem öre. Det är du och bara du som har ansvar för dig själv.

Det är fan skrämmande hur du tänker.
Men du är ju moderat också!
Senast redigerat av ST200 (26 december 2006)

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
25 december 2006
ST200 skrev:
lundwall skrev:
Sixxkiller skrev:

Det är fan skrämmande ur du tänker.

Vänligen ta inte å koppla samman Lundwalls egna privata sneda åsikter med Moderaterna rätt av på det viset!sad
Han står ofta mil ifrån Moderaternas partiprogram även om han gärna vill ge sken av att det inte bara är hans egna åsikter utan även Moderaternas som han förmedlar.
Något som jag som Moderat kan finna både tråkigt å skrämmande allt som oftast!!sad

Ha det nu gott! Å glöm inte att behandla era medmänniskor väl!smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

63 Inlägg
26 december 2006
HardcoreHunny skrev:
ST200 skrev:
lundwall skrev:

Det är fan skrämmande ur du tänker.

Vänligen ta inte å koppla samman Lundwalls egna privata sneda åsikter med Moderaterna rätt av på det viset!sad
Han står ofta mil ifrån Moderaternas partiprogram även om han gärna vill ge sken av att det inte bara är hans egna åsikter utan även Moderaternas som han förmedlar.
Något som jag som Moderat kan finna både tråkigt å skrämmande allt som oftast!!sad

Kommer aldrig försvara en Moderatisk politik, eller tänkande! (Förutom vissa punkter)
Men Lundwall snevridna tänkande, lovar jag att aldrig koppla till något politiskt parti nå mer! Sorry!

64 Inlägg
26 december 2006
lundwall skrev:
Sixxkiller skrev:

Jaha ja så när man blir av med jobbet så ska man alltså satsa på att bli hemlös i några månader innan man lyckats skaffa sig ett nytt jobb? vilket tänk du har måste jag säga. om har du lyckats att skaffa vänner med det tänket måsta jag säga grattis
Senast redigerat av Sixxkiller (26 december 2006)

9 108 Inlägg
27 december 2006
Sixxkiller skrev:
Jaha ja så när man blir av med jobbet så ska man alltså satsa på att bli hemlös i några månader innan man lyckats skaffa sig ett nytt jobb? vilket tänk du har måste jag säga. om har du lyckats att skaffa vänner med det tänket måsta jag säga grattis

Men ärligt talat, hur klarar sig studenter? Livet går inte under för att man får lite mindre pengar. Det blir knapert, visst. Jag hade sålt bilen eller något annat om det blev så illa att jag inte hade råd med mat. Har du en hyra på 6-7.000 så får du väl flytta till en billigare lägenhet om du blir av med jobbet.

lundwall
27 december 2006
ST200 skrev:
lundwall skrev:
Sixxkiller skrev:

Det är fan skrämmande hur du tänker.

Absolut inte. Jag röstade på Moderaterna i rikdsagsvalet för att de ligger närmast mina åsikter bland de större etablerade partierna.

Och varför är det skrämmande att du har ansvar för dig själv? Varför har folk sånt behov av skyddad verkstad hela tiden? Har folk ingen stolthet kvar, att vilja ta hand om sig själva?

lundwall
27 december 2006
HardcoreHunny skrev:

Precis som du bejbi, din gamla rödstrumpa smile

lundwall
27 december 2006
Sixxkiller skrev:

Absolut inte. Jag har varit arbetslös i långa perioder och vare sig gått på a-kassa eller soc. Det gäller helt enkelt att planera sin ekonomi. När jag var yngre och bodde hemma eller precis flyttat hemifrån hjälpte mina föräldrar mig, när det var knapert. Och innan någon avundjuk lite röd argsint sak börjar bjäbba, nej, mina föräldrar är inte rika. I övrigt är det finfint att leva på sparade pengar, och varför inte leva fattigare ett par månader. Man har alltför många utgifter som man faktiskt inte behöver egentligen.

Jag har inga problem att skaffa vänner, men jag är rött nöjd med de jag har. Och flera av dem finns här på garaget, som jag lärt känna med mina hemska åsikter om att varje människa har ett ansvar för sig själv.
Senast redigerat av lundwall (27 december 2006)

281 Inlägg
27 december 2006
Jag tycker att Det är bra att man kan få lite kosing om man blir av med jobbet.... vissa behöver det verkligen... jag vet själv hur jävla svårt det är att få ett jobb...

Däremot finns det ju jävla glidare som anser att dom inte behöver skaffa ett nytt jobb eftersom dom får ett sånt fint bidrag. Det är fel!

lundwall
27 december 2006
JW skrev:
Jag tycker att Det är bra att man kan få lite kosing om man blir av med jobbet.... vissa behöver det verkligen... jag vet själv hur jävla svårt det är att få ett jobb...

Helt rätt. Men har man då betalat några hundralappar i månaden till akassan i några år, då har man ju faktiskt rent moraliskt och ekonomiskt gjort sig förtjänt av en försäkring som kan göra så att man överlever i en fattig tid. Men att det ärö svårt att få jobb är en total myt, finns hur mycket jobb som helst. Men att skriva in sig på arbetsförmedlningen räcker inte, inte en tiondel av jobben som kommer dit.

64 Inlägg
27 december 2006
MilleN skrev:
Sixxkiller skrev:

Men ärligt talat, hur klarar sig studenter? Livet går inte under för att man får lite mindre pengar. Det blir knapert, visst. Jag hade sålt bilen eller något annat om det blev så illa att jag inte hade råd med mat. Har du en hyra på 6-7.000 så får du väl flytta till en billigare lägenhet om du blir av med jobbet.

jo men studenter har rätt många förmåner med som tex dricka på kåren o sånt se de klarar sig ;-) Fast riktigt så lätt är det inte du ska stå i en bostadskö först sen så har du 3 månaders uppsägning på din lägenhet bla, så att bara flytta sådär går inte..

64 Inlägg
27 december 2006
lundwall skrev:
Sixxkiller skrev:

Absolut inte. Jag har varit arbetslös i långa perioder och vare sig gått på a-kassa eller soc. Det gäller helt enkelt att planera sin ekonomi. När jag var yngre och bodde hemma eller precis flyttat hemifrån hjälpte mina föräldrar mig, när det var knapert. Och innan någon avundjuk lite röd argsint sak börjar bjäbba, nej, mina föräldrar är inte rika. I övrigt är det finfint att leva på sparade pengar, och varför inte leva fattigare ett par månader. Man har alltför många utgifter som man faktiskt inte behöver egentligen.

Jag har inga problem att skaffa vänner, men jag är rött nöjd med de jag har. Och flera av dem finns här på garaget, som jag lärt känna med mina hemska åsikter om att varje människa har ett ansvar för sig själv.

Varför ska jag be mina föräldrar att ta hand om mig nu? du säger du emot dig själv! man skulle ju ta hand om sig själv.. Men bara för att du lyckats leva på sparat kapital måste jag dessväre tala om att det funkar inte för alla, antigen har man inte pengarna eller så kommer de inte att räcka så länge. Bara nämna min vad som hände med polaren. Han hade fast jobb sen flera år, sen flyttade han till sin första lägenhet. Någon månad senare bara sådär så la de ner där han jobbade. Nästan allt gick till lägenheten. Nä att diskutera med någon som dig som har så osund syn mot andra männsikor funkar inte hur man än förklara eller talar om hur det ser ut för ANDRA männskor.

Sök