Hej
Som rubriken lyder undrar jag om man kan få problem med lambdan om man flyttar den för långt bort ifrån motorn?
Har precis byggt nytt avgassystem med sport kisse och egenbyggd 2½ downpipe samt 2 dämpare i slutet. Eftersom det redan fanns ett gängat hål för lambdan i katalysatorn jag köpt så struntade jag i att göra placeringen i downpipen som original, Dels för att placeringen är urusel original och för att kissen redan hade hål för detta. Dock så lyser min motorlampa med ett ilsket sken
Har ännu inte hunnit springa på någon med ett diagnos instrument och då inte läst av koden ``kan ju vara något annat som börjat spöka av ren slump´´
Men med lite tur och erfarenhet av er andra kanske jag kan lösa det ändå, om någon annan har haft samma problem tidigare? just vid förflyttning av lambdan?
Bilen går inte ett enda dugg dåligt och inte dricker den mer än normalt.
Då jag jobbar på sjön just nu har jag inte hunnit forska i detta så mycket mer än att just se min motorlampa lysa, Har enbart reset´at boxarna för att sedan skåda lampan börja lysa på nytt efter ca 15 min.
har inte testat att dragit ur lambdan med motorn igång för att se om den beter sig annorlunda `` Har inte kommit så långt´´
tacksam för alla svar jag får,
// Robin