Opdatering...
Super Seven projectet står lidt stille for tiden da der ikke er plads til at rammen står vandret. Jeg leder efter et værksted hvor jeg kan fortsætte projectet. Går og laver småting og er begyndt at fuldsvejse rammen, og skal også i gang med at forberede styrtøjet.
Der er mange der har spurgt om jeg vil lave dele til dem, og det har nu gjort at jeg har kastet mig ud i at lave en cnc styret plasmaskærer så jeg kan skære diverse dele til en fornuftig pris til bilfolket og alle andre...
Min arbejdskollega Søren hjælper med da det er ham der står for alt det elektriske og software opsætning. Jeg har også lånt stepmotorer og kuglespindel af Søren for at i første omgang at holde prisen projectet så langt nede som muligt, indtil jeg ved at det virker som det skal. Jeg har konstrueret en prototype i Solid Works ud fra princippet, så simpel som muligt, så billigt som muligt...
.
Den kommer til at have et skæreareal på 1000x800MM og 12mm i tykkelsen, styreprogrammet bliver Mach3 som kan hentes på internettet og x og y akserne bliver drevet af tandremme og stepmotorer, zaksen med kuglespindel og stepmotor.
Her lidt billeder fra projectet.
Udskæring af materiale til ramme og rails.
Fræsning af diverse skruehuller.
Her er rammen lagt på gulvet for at give en fornemmelse af størrelsen...rammemål 1200x1000mm...skæremål 1000x800mm.
Ramme med rails.
Hjulfremstillingen.
Konstrueret i Solid Works og konverteret til ProEngineer (nu Creo) og fræst i ProManufactoring...ProE´s eget camsysten.
Det var alt for nu.
Vender tilbage når der er nye billeder.
Ka I ha en god dag.
På gensyn.