Hängt av grenrör och bensinvärmarn, en del el slet jag ut också. Och otroligt nog drog jag bara av en pinnbult till grenröret, var då det värsta jag sett!
Kopplat bort soppa, kopplingsvajer och det mesta sladdarna.
Servopumpen lös.
Rensad..
Sparas.
Har dock en fundering.. Skulle behöva tips på hur jag ska få nå mothåll när jag ska ha lös remhjulet som sitter på vevaxeln, har gjort det förr men kan inte komma på hur jag fått lös det så tips är välkommna!
Står rätt stilla med 740n just nu, inväntar lita delar innan jag kan fortsätta..
Men latat mig har jag inte gjort, helgen har spenderats på att byta koppling på en kompis 740. Kan då med säkerhet säga att nästa gång jag byter koppling ska jag använda lyft och inte ligga och böka på garagegolvet, så kanske man inte känner sig som begangnad potatismos i kroppen efteråt.
Efter att bytt koppling på kompisens kärra så startades bilen upp och någon koppling tog inte, ner med lådan igen och ser att gaffeln lossnat från kulan.. Voiperkele
Idag vart det lite mer bökande med 740n, har haft endel andra bilar att göra i ordning men nu blir det fortsätta med Völvon igen..
Borra, banka, borra, banka, slipa, banka banka banka.. tillslut fick jag ut den
Vart ett litet hål..
Som tur är så är andra sidan lite bättre..
På polarens 360n hade staget som går fram till sprängkåpan lossnat från plattan under växelspaken så det var till att riva ner hela bakvagnen och ta ner momentröret för att komma åt den.
Hel vs Trasig
Reservdelsjakt, Lite lättare att hänga lös allt från en bil som ligger på tak..