3401
Sök

Audi a4 1.8t rycker otroligt när turbon börjar att ladda (update)

2 401 Inlägg
18 maj 2013
Trådstartare
Hej.

Efter vinterns förvaring så har audin min börjat att jävlas otroligt mycket! Den går normalt när man kör försiktigt och inte låter turbon ladda men så fort man trycker full gas så misständer den otroligt mycket efter en sekund eller två, hela bilen bara hoppar.

Jag har ny soppa i bilen och felkoder är lästa men utan resultat.  Fick felkod förut på gasspjället men efter rengöring så försvann felkoden.

Vet inte riktigt vart jag ska börja då jag är rätt så ovan att skruva turbomotorer....

Uppskattar era svar grymt mycket smile

Edit!  Alla slangar är kontrollerade och sprickfria.

Edit nr 2:  Har ett durrande ljud i skärmen på passagerarsidan och det försvann när jag kopplade ur kablen ur denna komponent.   Någon som vet vad det kan vara?  Den sitter vid luftburken

http://www.bilddump.se/bilder/201305202 … 21.175.png
Senast redigerat av Nybergrobin (20 maj 2013)

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
2 401 Inlägg
18 maj 2013
Trådstartare
Torger skrev:
tändstift och tändkablar

Byttes förra året hmm

Edit:  Ca 500mil sedan byttes stiften iaf men spolarna är original.    Bilen går 100% normalt när turbon inte laddar.  Tex lugn körning eller om man varvar till den utan växel
Senast redigerat av Nybergrobin (18 maj 2013)

2 401 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
Har nu hittat ett eventuellt problem!   Jag har ett durrande ljud i framskärmen på passagerarsidan och det för försvann när jag kopplade ur denna komponent!  Bilen går lite sämre än vanligt (lite känsligare för turbotryck) så det känns som att jag kan ha hittat den felande komponenten...

Men vafan heter denna?

http://www.bilddump.se/bilder/201305202 … 21.175.png

1 271 Inlägg
20 maj 2013
det är nog till kolkanister. men byt stift att dom byttes föra året gör inget laddat dödar dem. pappa byter typ 2-3 gånger om året i sin 300+ hk 9-3a

2 401 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
-stoffe- skrev:
det är nog till kolkanister. men byt stift att dom byttes föra året gör inget laddat dödar dem. pappa byter typ 2-3 gånger om året i sin 300+ hk 9-3a

Tackar!  Ska köpa stift imorn och återkommer med resultat smile

13 Inlägg
10 oktober 2013
Hej!

Jag har exakt samma problem, kan tycka att den misständer vid fullt pådrag. Har precis bytt stiften, blev något bättre. Men nu har det kommit tillbaka och är lika mycket igen. Vad är felet?
Har föregående talare fått någon rätsida på det än? Vore tacksam för svar!

13 Inlägg
10 oktober 2013
Hej!

Jag har exakt samma problem, kan tycka att den misständer vid fullt pådrag. Har precis bytt stiften, blev något bättre. Men nu har det kommit tillbaka och är lika mycket igen. Vad är felet?
Har föregående talare fått någon rätsida på det än? Vore tacksam för svar!

1 Inlägg
7 april 2017
fick du ordning på bilen? har precis samma problem på min

Sök