En Cheva 55a har man alltid drömt om, men...nu har det blivit verklighet! Med mitt tycke o smak ska denna förvandlas till en old school gasser! Det kommer bjudas på bl.a tunnelram, fenderwell , och uppskurna hjulhus ! Jag hoppas... Visa mer
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 529 Inlägg
6 januari 2015
Tumbleweed skrev:
farbrorbozze skrev:
Tumbleweed skrev:
Jag kommer lägga upp ytterligare ett motorbygge, på en byggtråd.. En 265a till ;-)
Och nu ska jag snart ge mig på o dela på länkarmarna på chassit, attan, d blir lite tuft, men det ska väl gå :-)
Hur många motorer har du? ;-)
Par stycken :-)
Hehehehe, men åter till Chevan, hur mycket jobb ska du lägga på bärarmar mm ? själv lämnade jag mina helt renplockade på blästring, hämtade hem dom, monterade spindelleder & bussningar innan jag åter körde dom till lackeraren för lackering med chassiesvart epoxi
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 529 Inlägg
6 januari 2015
Tumbleweed skrev:
Det låter som en bra idé med att lacka det ihopa, För man lär slita som ett djur för att få dit fjädrarna. Och då kommer det bli skavmärke.
Chassit är blästrat o grundat, så det blir bara till att kolla över det innan lack. Får investera nya bussningar osv
lackade mina i lösdelar alltså, men med nya bussningar & spindelleder , med en bra fjäderspännare är det inga problem, Kolla med Jackson_ vad han har för fjäderspännare, han köpte en finfin till sin 55a .
Kika här på mina delar, jag drog i bult i konerna för att skydda vid blästring & lackering, sen lackades allt i lösdelar & ligger så å väntar.